Vývoj koncepcí textu u dětí mladšího školního věku
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 9 (SGA02006GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/06/1425
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Text concepts development of primary school children
Anotace anglicky
Presented project follows outcomes of the first period of the PGSE longitudinal research project "Pupil in the changing conditions of contemporary school" (GAČR 1994 - 1999), a portion of which was devoted to the study of development of children language, reading/ writing competences and enculturation into the written culture during the primary school period. The new research aims at deeper understanding of conceptions of text and various text genres development of children from 2nd to 5th gradeof primary school. From the developmental psychology as well as from the general children literacy point of view, the subject is of highest importance. Text aimed teaching transcends the actual reading/writing teaching, the genre of text is considered tobe important cognitive tool. The development of child's concepts of text, perceived differences among different texts, strategies towards text manipulation, use of writing and understanding of its functions serves directly to the development of
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt řešil téma koncepce textu a psaných textových druhů u dětí mladšího školního věku (1. - 5. třídy základní školy). Výzkumné šetření bylo kvalitativní. Tomu odpovídaly i použité metody: sběr písemného materiálu, pozorování, rozhovory s dětmi a učit
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2007
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
2. 5. 2007
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP08-GA0-GA-U/04:3
Datum dodání záznamu
16. 12. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
277 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
277 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč