Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah isolace hlásek a znalosti písmen v počátcích vývoje čtenářských dovedností

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/08/0338

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Phoneme isolation and its relation to letter knowledge at the beginning of reading skills development

  • Anotace anglicky

    For languages using an alphabetic writing system, there is a large consensus that the development of literacy depends on two key skills: phoneme awareness and letter knowledge. These skills enable children to create first grapheme representations. Proposed research project deals with actual, but still unresolved question about the relationship between above mentioned skills. There are two theoretical positions how to understand this relationship. 1. phoneme awareness is understood as a consequenceof letter knowledge. 2. phoneme awareness is accepted as a skill developing separately from letter knowledge. Proposed study follows pilot research (Hulme, Caravolas, Málková, Brigstocke 2006), which in its results strongly contributed to the infirming of thefirst position. This pilot study pointed to a need to work with a bigger sample and also revealed a need for detailed research assessment of letter-sound knowledge development. For this reason, proposed study comparing to pilot study works with

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení tohoto grantového projektu přináší výsledky, které lze hodnotit ve třech oblastech. V oblasti vědeckých přínosů se jedná o výsledky metodologicky a organizačně velmi náročné a v českém i mezinárodním kontextu neobvyklé studie sledování vazby izola

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    13. 2. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-GA0-GA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    22. 10. 2009

Finance

  • Celkové uznané náklady

    244 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    244 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč