Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU

Cíle projektu

Projekt reaguje na potřeby probíhající kurikulární reformy v ČR, která zavádí nový systém kurikulárních dokumentů pro vzdělávání žáků ve věku od 3 do 19 let. Od roku 2001 mateřské školy začaly pokusně pracovat podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Od září 2007 je práce podle nového kurikula pro školy povinností. Doposud je v této souvislosti věnovaná pozornost pouze učitelům. Jaký je dopad a efekt vzdělávání podle nového kurikula na rozvoj osobnosti dětí ? žáků neznáme a nemáme výzkumem ověřeno. Projekt mapuje do jaké míry jsou záměry a cíle RVP PV v ČR naplňovány, jaká je jejich účinnost a působnost v souvislosti s připraveností dětí k zahájení povinné školní docházky, a to s přihlédnutím k pohlaví i k případným handicapům dětí. Připravenost dětí na vstup do školy je v centru pozornosti i našich zahraničních partnerů. V této souvislosti bude výzkum rozšířen na Slovinsko a Slovensko. Získaná data budou komparována a přinesou nám pohled na danou problematiku ve dvourovinách, a to v kontextu ČR a v kontextu vybraných zemí Evropské unie.

Klíčová slova

readinessschoolschoolmaturitypreschoolchildnurseryschoolbasicschooltestbatterychildrenspecialeducationalneedsFrameworkEducationalProgrammecurriculum

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 12 (SGA02009GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406-09-0206

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Children?s readiness for starting compulsory school attendance within the concept of current curriculum and in terms of comparison with selected EU

  • Anotace anglicky

    The current reform of education cannot do without thorough science-based research that will provide objective information about the current state, depict the positives but also the negatives of the changes implemented, which can be a basis for further development of the positives and solution and elimination of the negatives. If the curricular reform is to take the desired direction, it must undergo quality research at all levels.The principles of the grant project submitted are to map and analyse the current state in terms of children?s readiness for starting compulsory school attendance in compliance with the key competences of preschool curriculum. The performance of the project will be based upon the evaluation of the current state and the requirements of social practice and educational policy, based on research-based data (test battery) including children prior to starting compulsory school attendance, and upon analyses and comparisons of preschool education curricula in selected countries.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AN - Psychologie

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)
    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
    50103 - Cognitive sciences
    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Testováno 931 předškoláků z Čech, dále ze Slovenska, Slovinska a Polska. Výsledky srovnány s pohlavím, odkladem atd. Též s daty Kořínka, Kollárika, a dalších. Samy mohou v budoucnosti sloužit jako databáze. Výzkum je velmi důležitý. Využití pro rozhodov?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2009

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2012

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2012

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP13-GA0-GA-U/02:3

  • Datum dodání záznamu

    17. 5. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 199 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 199 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

1 199 tis. Kč

Statní podpora

1 199 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 01. 2009 - 31. 12. 2012