Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 13 (SGA02010GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-10-0514
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Pupils´ skills in biology, geography and chemistry: research on intended, realized and acquired curriculum in curricular reform implementation phase
Anotace anglicky
A wider context of project covers education in biology, geography and chemistry in comprehensive schools at the beginning of curricular reform when a focus on the conditions of generic and specific skills acquisition is desirable. The main aim is to propose, on basis of multi-level analysis of skills in terms of intended, realized and acquired curriculum, a structured and linked system of pupils´ skills, which should be acquired in geography, biology and chemistry in primary and secondary schools. A special attention will be paid to continuous development of cross-curricular, inter-disciplinary skills. A methodological focus is to assess pros and cons of chosen research methods by comparing the same procedures used in research of different specific skills. Partial analyses monitor the literature content analysis and compare opinions of academics and teachers on the skills demanded from pupils of different age and on verification of rate and conditions of specific skills acquisition with respect to theage of pupils. The results will be published in renowned journals and monographs.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavním cíl projektu (navrhnout strukturovaný a provázaný systém dovedností žáků, které mají být získány v zeměpise, přírodopise a chemii v základním vzdělávání) byl dosažen. Výsledky, které se týkaly všech zkoumaných školních předmětů, byly rovnoměrně ?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2010
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 6. 2013
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP14-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
1. 7. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
4 327 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 327 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč