Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách
Cíle projektu
Navrhovaný projekt se zabývá problematikou informačně technologické gramotnosti, úrovně rozvoje příslušných kompetencí u dětí a charakteristikami informační výchovy na základních školách. Pomocí teoretických a empirických metod, především dotazníkového šetření na základních školách v České republice, testů a případových studií, chce poznat aktuální stav, strukturu, orientaci a tendence rozvoje informačně technologických kompetencí dětí a přispět k rozpracování teoretické báze pedagogiky v dané etapě vývoje informační společnosti. Projekt hodlá navázat na obdobně orientovaný projekt VIV06 realizovaný pracovištěm navrhovatele v roce 2006, s odstupem šesti let zjistit stav rozvoje informačně technologických kompetencí dětí v roce 2012 a identifikovat na základě srovnání též vývojové trendy v dané oblasti.
Klíčová slova
informationtechnologycompetenciesinformationeducationinformationliteracy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-1541
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Information Technology Competencies of Children and their Development in Primary and Lower Secondary Schools
Anotace anglicky
The proposed project deals with the topic of information-technology literacy, level of development of appropriate competencies of children and characteristics of information education in elementary schools. Using theoretical and empirical methods, especially questionnaire survey in primary and lower secondary schools in Czech Republic, tests and case studies intends to know the current status, structure, orientation and tendencies of development of information technology competencies of children and contribute to the development of theoretical bases of pedagogy in a given stage of development of information society. The project intends to build on the similar oriented project VIV06 realized by the applicant department in 2006, with interval of six years find out the status of development of information technology competencies of children in 2012 and identify by comparing also trends in the given area.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projektový záměr byl naplněn s výsledky: 1B, 3 Jrec, 7D; 2 výsledky D dosud nebyly uplatněny. Závěry závěrečné zprávy v mnohém potvrdily výsledky předchozích výzkumů řešitele - bez vzájemné konfrontace. Zpráva explicitně nereferuje výsledcích případovýc?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
7. 6. 2013
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP14-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
1. 7. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
296 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
296 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
296 tis. Kč
Statní podpora
296 tis. Kč
100%
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2012 - 31. 12. 2013