Proměny české školy: longitudinální studie změny instituce v podmínkách vzdělávací reformy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-2262
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Czech schools revisited: longitudinal study of the institutional change and educational reform
Anotace anglicky
A major educational reform entered the Czech schools in 2007. In the years 2007 and 2008, we studied the processes of the teaching, learning and instructional leadership in five Czech basic schools using the research design of qualitative multiple case study. The proposed study re-visit these schools and add longitudinal dimension to our data using them as a baseline to describe the long-term effects of the reform that can be observed five years after the original research. The research tools used in the previous study will be enriched by more rigorous techniques for curriculum analysis and method of triad interview with younger children. The main data gathering will be conducted in the first two years of the project using observation of classrooms activities, semi-structured interviews with pupils and teachers, and documentary analysis. Standard qualitative methods will be used for data analysis. The results of data analysis will enable to futher develop the theory of school change and post-socialist transformation within the framework of new institutionalism.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Přínos projektu pro rozvoj pedagogických věd je významný, což dokládají mimo jiné i citační ohlasy na publikační výstupy tohoto projektu. Tato odložená závěrečná zpráva dokládá vznik celkově jedné monografie a 6 časopiseckých statí rozložených poněkud v jiné struktuře než bylo původně avizováno (nevznikl výstup typu J imp). Projekt lze ale hodnotit jako splněný.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
7. 4. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Datum dodání záznamu
28. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
1 772 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 772 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč