Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Doktorské granty
Veřejná soutěž
Doktorské granty 4 (SGA02009GA-DG)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/09/H040
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning
Anotace anglicky
The goal of the project being proposed is support to research by PhD students in broadly conceived educational sciences, focused on the important topic of school and some other closely related issues. The project focuses on the macro- as well as micro-level of school operation, namely school management and decision-making, selected school-life rituals, the culture of key processes in school, the developmental potential regarding students? ability to control their learning, pupils? participation in self-governance, and the relation between school work and aesthetic education. The project also focuses on teachers: on their career development through school curricula planning, processes of achieving high standards of pedagogical work, and, last but not least, the issue of teacher?s identity. By combining approaches originating in basic and applied disciplines in educational studies with approaches used in borderline disciplines, the broad educational research undertaken within the project is expected toprovide the discourse on school with new perspectives. The participants are expected to publish both individually and in teams and a wide cooperation with a number of academic and research institutions is envisioned as a part of the PhD students? mobility and further career growth.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Doktorský projekt zcela naplnil předpokládané výsledky, byla zkvalitněna metodologická a vědecká průprava doktorandů v oboru Pedagogika: v rámci projektu bylo publikováno na 120 výstupů (časopisy, odborné publikace, sborníky, konference u nás i v zahran?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2009
Ukončení řešení
31. 12. 2012
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
30. 3. 2012
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP13-GA0-GD-U/01:2
Datum dodání záznamu
27. 1. 2014
Finance
Celkové uznané náklady
2 987 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 987 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč