Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Filozofická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Parents of pupils with learning disabilities in the role of educational and social partners of school
Anotace anglicky
The project is drawn on the finding that the role of parents in education has not so far been comprehensively explored in the Czech Republic even though, since the 1980s, it has been a hot topic in other countries. We focus on the rapidly developingfieldof special education. Czech special education facilities have achieved different results in searching for the new way of developing the relationship with parents. We will try to identify them in our project. Thanks to the connection with thesupporting project, the differences and similarities in the status of parents in primary and special schools (schools providing special education) will be identified. We will try to present models motivating the teachers of primary schools, whose work isto a growingextent influenced by extending the main educational stream even on the handicapped students. We will answer the fundamental questions after assembling the existing theoretical data on the particularities of the role of parents of children
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílem výzkumného projektu bylo zkoumání role rodičů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve vztahu ke škole soustředěné na jejich partnerství. Vzhledem k tomu, že se dlouhou dobu odehrávalo vzdělávání žáků se speciálními potřebami v systém segregov
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8
Datum dodání záznamu
23. 7. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
454 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
454 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč