Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 6 (SGA02006GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/06/P037

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform

  • Anotace anglicky

    The proposed project is to be considered in the context of curricular research, which attempt at integrating issues of teaching, learning and subject matter. Following the doctoral thesis of the applicant, the project is based on L.S. Shulman's conceptsof pedagogical content knowledge and knowledge base for teaching, which seem feasible in the international context for educational research. The proposed project focuses on the diagnosis and analysis of pedagogical content knowledge of experienced primary school teachers which is connected to curriculur area "Člověk a jeho svět". The aim of the project is to analyse and describe the features of this knowledge and the processes construction and development. A complex research strategy will be employed that will include qualitative and quantitative methodology (narrative interview, concept mapping, structuring cards technique, videoanalysis of teacher's acting, etc.) In the content dimension, the project is supposed to provide analysis of

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Cílů projektu i výstupů bylo dosaženo v souladu s plánem. Shulmanův koncept pedagogical content knowledge (PCK) bylo do českého odborného prostředí uveden prostřednictvím termínu didaktické znalosti obsahu (DZO), který respektuje etablovanou terminologii

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2006

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    25. 4. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-GA0-GP-U/03:3

  • Datum dodání záznamu

    22. 1. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    879 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    879 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč