Didaktická znalost obsahu jako klíčový koncept kurikulární reformy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 6 (SGA02006GA1PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/06/P037
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform
Anotace anglicky
The proposed project is to be considered in the context of curricular research, which attempt at integrating issues of teaching, learning and subject matter. Following the doctoral thesis of the applicant, the project is based on L.S. Shulman's conceptsof pedagogical content knowledge and knowledge base for teaching, which seem feasible in the international context for educational research. The proposed project focuses on the diagnosis and analysis of pedagogical content knowledge of experienced primary school teachers which is connected to curriculur area "Člověk a jeho svět". The aim of the project is to analyse and describe the features of this knowledge and the processes construction and development. A complex research strategy will be employed that will include qualitative and quantitative methodology (narrative interview, concept mapping, structuring cards technique, videoanalysis of teacher's acting, etc.) In the content dimension, the project is supposed to provide analysis of
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Cílů projektu i výstupů bylo dosaženo v souladu s plánem. Shulmanův koncept pedagogical content knowledge (PCK) bylo do českého odborného prostředí uveden prostřednictvím termínu didaktické znalosti obsahu (DZO), který respektuje etablovanou terminologii
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
25. 4. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-GA0-GP-U/03:3
Datum dodání záznamu
22. 1. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
879 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
879 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč