Konstrukty a praktiky ve vzdělávání nadaných: Rozvoj nadaných dětí v českém vzdělávacím kontextu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 11 (SGA02011GA1PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-11-P512
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Constructs and Practices in the Education of the Gifted: Development of Gifted Children in the Czech Educational Context
Anotace anglicky
The project will examine the ways in which exceptional giftedness and its causes are construed in the Czech educational context, how these meanings can shape educational practices used at Czech educational institutions and what impact these constructs and practices may have on development of individual children that show potential to achieve. In its scope, the project is embedded in the field of qualitative psychology and will implement various methods of qualitative research, particularly critical textanalysis, ethnographic observation in the classroom and interpretative phenomenological analysis.The main aims of the project are to understand how various social representations of child?s giftedness and its causes influence educational and nurturing practices in individual children, to reflect their developmental consequences and to discuss possible practical implications.The main outcomes of the project will consist of a monograph, publications in Czech/international refereed journals, Czech/international conference presentations and public lectures.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přinesl nové poznatky o nadání a talentu v kontextu českého školství. Hodnotné výstupy: teoreticko-kritická studie souvislostí mezi teoretickými přístupy, konstrukty lidského potenciálu a implikacemi pro vzdělávání; hloubková sonda do problemati?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2013
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
7. 6. 2013
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP15-GA0-GP-U/02:2
Datum dodání záznamu
6. 5. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
1 419 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 419 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč