Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LUAUS25106

Využití nových technologií pro rozvoj kognitivního potenciálů studentů a učitelů vysokých škol: možnosti a limity.

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    INTER-EXCELLENCE II

  • Veřejná soutěž

    SMSM2025LU001

  • Hlavní účastníci

    České vysoké učení technické v Praze / Masarykův ústav vyšších studií

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    MSMT-335/2025-15

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    The use of new technologies for the development of the cognitive potential of university students and teachers: possibilities and limits.

  • Anotace anglicky

    The advantage of artificial intelligence is its ability to quickly process large amounts of data and extract essential information to formulate adequate conclusions. Human intelligence, on the other hand, is expected to complement AI where AI has so far failed. The proposed project focuses on the following research topics: • How can we connect current knowledge about human learning and other cognitive functions (critical thinking, responsible decision-making, creativity, etc.) with the rapidly developing potential of artificial intelligence? • What are the current possibilities and limits of the application of artificial intelligence in the activities of students and teachers? • How should ethical boundaries be defined in the use of artificial intelligence by students, teachers, and university management? The research team will investigate the effectiveness of artificial intelligence devices (robots) in specific teaching activities. Although the primary focus of the research will be on the analysis of learning effectiveness, the motivational and emotional effects will also be monitored.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AM - Pedagogika a školství<br>AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 3. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2028

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-MSM-LU-R

  • Datum dodání záznamu

    5. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    9 612 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    9 612 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč