Podpora a rozvoj klimatického vzdělávání se zaměřením na locus of control
Cíle projektu
Hlavním cílem projektu je nalézt a identifikovat nejvhodnější pedagogické metody a přístupy v oblasti klimatického vzdělávání a jejich následné ověření v praxi na vybraných pilotních základních a středních školách s cílem zvýšit u žáků interní locus of control, a to prostřednictvím desk research a analýzy existujících postupů v zahraničí i v ČR. Dílčími cíli projektu bude: 1/ změřit a vyhodnotit účinnost implementovaných pedagogických metod a přístupů, 2/ vytvořit studijní materiály pro vzdělávací instituce a pedagogy podporující ve výuce problematiku klimatického vzdělávání, 3/ vytvořit výukové a pracovní materiály problematiky klimatického vzdělávání s jejich ověřením v průběhu výuky se zaměřením na žáky 2. stupně základních a středních škol.
Klíčová slova
Pedagogyeducationlocus of controlclimate changeresponsibility
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací v oblasti životního prostředí, ochrany klimatu a udržitelného rozvoje – Prostředí pro život 2
Veřejná soutěž
STA02025SQ010
Hlavní účastníci
Výzkumný ústav vodohospodářský T. G. Masaryka veřejná výzkumná instituce
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
SQ01010225 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Support and development of climate education with a focusing on locus of control
Anotace anglicky
The main goal of the project is to find and identify the most suitable pedagogical methods and approaches in the field of climate education and their subsequent verification in practice at selected pilot secondary and high schools with the aim of increasing pupils' internal locus of control, through desk research and analysis of existing procedures abroad also in the CR. The partial goals of the project will be: 1/ measure and evaluate the effectiveness of implemented ped. methods and approaches, 2/ create study materials for educational institutions and pedagogues supporting the issue of climate education in teaching, 3/ to create materials on the issue of climate education with their verification in the course of teaching, focusing on pupils of the 2nd grade of sec. and high schools
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
10510 - Climatic research
OECD FORD - další vedlejší obor
50401 - Sociology
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AM - Pedagogika a školství
AO - Sociologie, demografie
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2025
Ukončení řešení
31. 12. 2027
Poslední stav řešení
Z - Začínající víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP25-TA0-SQ-R
Datum dodání záznamu
3. 3. 2025
Finance
Celkové uznané náklady
11 477 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
9 754 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 721 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
11 477 tis. Kč
Statní podpora
9 754 tis. Kč
84%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 01. 2025 - 31. 12. 2027