Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití MEtody konečných prvků pro stanovení vlivu spojů Z hlediska únavového chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F02%3A00011808" target="_blank" >RIV/00010669:_____/02:00011808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USING FINITE ELEMENT METHOD TO DETERMINE THE EFFECT OF FASTENERS ON FATIGUE BEHAVIOUR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fatigue is one of the most common failure modes of structures and components. This problem is a most significant in transport and especially in aircraft industry. The behaviour of fatigue crack may be affected by mechanical factors such as stress state,load, frequency as well as environmental effects like corrosion and temperature. The prediction and assessment of fatigue cracks propagation in real engineering structures and components have to take into accounts realistic boundary conditions. The purpose of this paper is to describe the technique of modelling fasteners using FEA and to demonstrate its accuracy and capability by examining some examples of practical significance, such as crack propagation in the main fuselage stringer. This technique was developed by the Strength Reliability Department of the Aeronautical Research and Test Institute (ARTI) in Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    USING FINITE ELEMENT METHOD TO DETERMINE THE EFFECT OF FASTENERS ON FATIGUE BEHAVIOUR

  • Popis výsledku anglicky

    Fatigue is one of the most common failure modes of structures and components. This problem is a most significant in transport and especially in aircraft industry. The behaviour of fatigue crack may be affected by mechanical factors such as stress state,load, frequency as well as environmental effects like corrosion and temperature. The prediction and assessment of fatigue cracks propagation in real engineering structures and components have to take into accounts realistic boundary conditions. The purpose of this paper is to describe the technique of modelling fasteners using FEA and to demonstrate its accuracy and capability by examining some examples of practical significance, such as crack propagation in the main fuselage stringer. This technique was developed by the Strength Reliability Department of the Aeronautical Research and Test Institute (ARTI) in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FB-C2%2F85" target="_blank" >FB-C2/85: Rozvoj centra leteckého výzkumu a zkušebnictví.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TC15-YOUTH IMEKO SYMPOSIUM On Experimental Solid Mechanics

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    13-14

  • Název nakladatele

    University of Bologna, DIEM ? Department of Mechanical Engineering

  • Místo vydání

    Bologna

  • Místo konání akce

    Bertinoro (Forli), Italy

  • Datum konání akce

    6. 3. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku