Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodický postup pro vytvoření dynamického modelu letecké konstrukce s využitím optimalizace, zejména pro letouny kategorie ?Ultra light?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F09%3A%230000978" target="_blank" >RIV/00010669:_____/09:#0000978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodický postup pro vytvoření dynamického modelu letecké konstrukce s využitím optimalizace, zejména pro letouny kategorie ?Ultra light?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o metodický postup pro vytvoření dynamického MKP modelu pomocí optimalizace. Tuhostní a hmotové charakteristiky jsou naladěny na základě známých hodnot, zejména výsledků zkoušek. Postup je vhodný zejména pro letouny kategorie UL, kdy výrobce zpravidla není schopen dodat dostatečné údaje pro tvorbu modelu standardním přístupem. Použití metod MKP umožňuje provést parametrické studie či jiné rozbory. Metodika je demonstrována na příkladu křídla ultralehkého letounu M-7 Ornis. Jako modelová úloha je dále uvedeno posouzení vlivu dodatečné instalace vyvažovací plošky na aeroelastickou stabilitu tohoto letounu.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of Aircraft Structure Finite Model Preparation by Means of Optimization-based Approach with Special Regard to the Ultra-light Aircraft Category

  • Popis výsledku anglicky

    Analytical procedure for preparation of the aircraft structure FE model employing the optimization based approach. Stiffness and mass characteristics are tuned according the available data, especially results of the tests. Procedure is appropriate provided the data for the preparation of the model by ordinary approach are not available, especially for the UL aircraft category. FE analysis approach allows performing parametric or other studies. Metodology is demonstrated on the M-7 Ornis aircraft wing model example. As an example task, the study of influence of the aileron tab retrofitting to the aileron flutter stability is performed.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    R-4585

  • Číslo předpisu

  • Technické parametry

    Oproti přístupu s využitím experimentálních modálních charakteristik má širší možnosti - umožňuje analýzy nestandardních případů (specifické úpravy konstrukce, vyšetřování nehod apod.). Číslo osvědčení o certifikaci: 001053-10-401

  • Ekonomické parametry

    Představuje alternativní postup k přístupu výpočtu s využitím experimentálních modálních charakteristik (zvýšení počtu aplikovatelných přístupů o 100%).Nevyžaduje nákladné licencované SW balíky. Roční úspora nákladů cca 150 000,- Kč.

  • Označení certifikačního orgánu

    Úřad pro civilní letectví, Letiště Ruzyně, 160 08 Praha 6

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku