Assessment of Aileron Tab Installation Influence to Aircraft Flutter Characteristics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F14%3A%230001690" target="_blank" >RIV/00010669:_____/14:#0001690 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2011-1849" target="_blank" >http://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2011-1849</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2514/6.2011-1849" target="_blank" >10.2514/6.2011-1849</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of Aileron Tab Installation Influence to Aircraft Flutter Characteristics
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the aileron flutter of the ultra-light aircraft. It gives an assessment of influence of the retrofitting of the tab regarding the aircraft aileron flutter characteristics. The necessary actuation system stiffness and the aileron flapping frequency to ensure the stability at the aircraft maximal speed are evaluated. The work was motivated by the M-7 ultra light aircraft accident in the western Bohemia in 2006. The FE model was prepared by the optimization approach. The design variables were mass and stiffness characteristics, design responses (constrains and objective functions) were given from the ground vibration tests data.
Název v anglickém jazyce
Assessment of Aileron Tab Installation Influence to Aircraft Flutter Characteristics
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the aileron flutter of the ultra-light aircraft. It gives an assessment of influence of the retrofitting of the tab regarding the aircraft aileron flutter characteristics. The necessary actuation system stiffness and the aileron flapping frequency to ensure the stability at the aircraft maximal speed are evaluated. The work was motivated by the M-7 ultra light aircraft accident in the western Bohemia in 2006. The FE model was prepared by the optimization approach. The design variables were mass and stiffness characteristics, design responses (constrains and objective functions) were given from the ground vibration tests data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
52nd AIAA/ASME/ASCE/AHS/ASC Structures, Structural Dynamics, and Materials Conference Proceedings
ISBN
978-1-60086-951-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
American Institute of Aeronautics and Astronautics (AIAA)
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Denver, CO, USA
Datum konání akce
1. 1. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—