Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of Aileron Tab Installation Influence on Light Sport Aircraft Flutter Characteristics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F13%3A%230001551" target="_blank" >RIV/00010669:_____/13:#0001551 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pig.sagepub.com/content/227/6.toc" target="_blank" >http://pig.sagepub.com/content/227/6.toc</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/0954410012446396" target="_blank" >10.1177/0954410012446396</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of Aileron Tab Installation Influence on Light Sport Aircraft Flutter Characteristics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the aileron flutter of the light sport aircraft. It gives an assessment of the influence of the retrofitting of the tab with regard to the aircraft aileron flutter characteristics. The necessary actuation system stiffness and the aileron flapping frequency to ensure stability at maximal speed of the aircraft are evaluated. The study was motivated by the M-7 aircraft accident in the western Bohemia in 2006. The finite element (FE) model was prepared by the optimization (gradient based methods) utilizing the geometry and the test results to obtain the unknown structural parameters (stiffness, inertia). The design variables were mass and stiffness characteristics, initial values of design variables were set according geometry. The design responses (constrains and objective functions) were formulated in order to match ground vibration tests and other known

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Aileron Tab Installation Influence on Light Sport Aircraft Flutter Characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the aileron flutter of the light sport aircraft. It gives an assessment of the influence of the retrofitting of the tab with regard to the aircraft aileron flutter characteristics. The necessary actuation system stiffness and the aileron flapping frequency to ensure stability at maximal speed of the aircraft are evaluated. The study was motivated by the M-7 aircraft accident in the western Bohemia in 2006. The finite element (FE) model was prepared by the optimization (gradient based methods) utilizing the geometry and the test results to obtain the unknown structural parameters (stiffness, inertia). The design variables were mass and stiffness characteristics, initial values of design variables were set according geometry. The design responses (constrains and objective functions) were formulated in order to match ground vibration tests and other known

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering

  • ISSN

    0954-4100

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    227

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1000-1008

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus