Aircraft Wing Flutter Assessment Considering Damage Tolerance based Failure States
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000018" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.engmech.cz/2017/" target="_blank" >http://www.engmech.cz/2017/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Aircraft Wing Flutter Assessment Considering Damage Tolerance based Failure States
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with aircraft wing flutter analysis considering the failure states, originated by the application of the damage - tolerance design philosophy on the wing structure. Such damages may influence the integral stiffness of a wing structure and, as a consequence, to influence its flutter characteristics. Therefore, airworthiness regulation standards require flutter analysis of these failure states. The paper presents the simple method of the wing stiffness transformation. The source model is the detailed static FE model, applicable to include the mentioned damages. Target model is the aeroelastic stick FE model, applicable for aeroelastic analyses. The method of assessment of the influence of damage on the wing flutter is shown. The methodology is demonstrated on the example of a commuter aircraft wing bending - torsional flutter. The method is applicable for compliance with FAR / CS 23.629(g)(h) requirements.
Název v anglickém jazyce
Aircraft Wing Flutter Assessment Considering Damage Tolerance based Failure States
Popis výsledku anglicky
This paper deals with aircraft wing flutter analysis considering the failure states, originated by the application of the damage - tolerance design philosophy on the wing structure. Such damages may influence the integral stiffness of a wing structure and, as a consequence, to influence its flutter characteristics. Therefore, airworthiness regulation standards require flutter analysis of these failure states. The paper presents the simple method of the wing stiffness transformation. The source model is the detailed static FE model, applicable to include the mentioned damages. Target model is the aeroelastic stick FE model, applicable for aeroelastic analyses. The method of assessment of the influence of damage on the wing flutter is shown. The methodology is demonstrated on the example of a commuter aircraft wing bending - torsional flutter. The method is applicable for compliance with FAR / CS 23.629(g)(h) requirements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Mechanics 2017
ISBN
978-80-214-5497-2
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
234-237
Název nakladatele
Ústav Termomechaniky, AV ČR
Místo vydání
Praha, ČR
Místo konání akce
Svratka, ČR
Datum konání akce
15. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000411657600048