Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aircraft Wing Flutter Assessment Considering Damage Tolerance based Failure States

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F17%3AN0000018" target="_blank" >RIV/00010669:_____/17:N0000018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.engmech.cz/2017/" target="_blank" >http://www.engmech.cz/2017/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Aircraft Wing Flutter Assessment Considering Damage Tolerance based Failure States

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with aircraft wing flutter analysis considering the failure states, originated by the application of the damage - tolerance design philosophy on the wing structure. Such damages may influence the integral stiffness of a wing structure and, as a consequence, to influence its flutter characteristics. Therefore, airworthiness regulation standards require flutter analysis of these failure states. The paper presents the simple method of the wing stiffness transformation. The source model is the detailed static FE model, applicable to include the mentioned damages. Target model is the aeroelastic stick FE model, applicable for aeroelastic analyses. The method of assessment of the influence of damage on the wing flutter is shown. The methodology is demonstrated on the example of a commuter aircraft wing bending - torsional flutter. The method is applicable for compliance with FAR / CS 23.629(g)(h) requirements.

  • Název v anglickém jazyce

    Aircraft Wing Flutter Assessment Considering Damage Tolerance based Failure States

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with aircraft wing flutter analysis considering the failure states, originated by the application of the damage - tolerance design philosophy on the wing structure. Such damages may influence the integral stiffness of a wing structure and, as a consequence, to influence its flutter characteristics. Therefore, airworthiness regulation standards require flutter analysis of these failure states. The paper presents the simple method of the wing stiffness transformation. The source model is the detailed static FE model, applicable to include the mentioned damages. Target model is the aeroelastic stick FE model, applicable for aeroelastic analyses. The method of assessment of the influence of damage on the wing flutter is shown. The methodology is demonstrated on the example of a commuter aircraft wing bending - torsional flutter. The method is applicable for compliance with FAR / CS 23.629(g)(h) requirements.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20304 - Aerospace engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2017

  • ISBN

    978-80-214-5497-2

  • ISSN

    1805-8248

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    234-237

  • Název nakladatele

    Ústav Termomechaniky, AV ČR

  • Místo vydání

    Praha, ČR

  • Místo konání akce

    Svratka, ČR

  • Datum konání akce

    15. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000411657600048