Souhrnná NDT zpráva z únavové zkoušky letounu L39NG ve stavu 20 175 SLH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00010669%3A_____%2F21%3AN0000016" target="_blank" >RIV/00010669:_____/21:N0000016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Souhrnná NDT zpráva z únavové zkoušky letounu L39NG ve stavu 20 175 SLH
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva R-7395 dokumentuje výsledky a nálezy NDT prohlídek získané během čtyř simulovaných únavových životů (20 000 SLH) draku letounu L39NG v.č.7003. Cílem realizovaných aktivit bylo získání informací o únavovém chování testovaného draku letounu včetně chování integrální nádrže, kabiny a trupových nádrží pod přetlakem, v souladu s předpisy EMACC. Pro detekci a sledování únavových poškození byla používána přímá i nepřímá vizuální kontrola, metoda vířivých proudů a v případě kompozitních dílů metoda ultrazvuková. Veškeré tyto NDT aktivity byly prováděny zkušeným odborným personálem úrovně Level 2 nebo 3 kvalifikovaným v jednotlivých metodách podle ISO 9712, EN 4179 a NAS 410. Všechny uvedené NDT prohlídky byly realizovány v rámci výzkumných aktivit projektu „Průkaz trojnásobného zvýšení únavové životnosti draku letounu L-39NG“ programu TREND č. FW01010225.
Název v anglickém jazyce
Summary NDT report from fatigue test of L39NG aircraft at 20 175 SLH
Popis výsledku anglicky
The report R-7395 documents the results and findings of the NDT inspections obtained during four simulated fatigue lives (20 000 SLH) of the L39NG airframe (v.nr.7003). The objective of the activities performed was to obtain information on the fatigue behaviour of the tested airframe including the behaviour of the integral tank, cabin and fuselage tanks under pressurisation, in accordance with EMACC regulations. Direct and indirect visual inspection, eddy current method and, in the case of composite parts, ultrasonic method were used to detect and monitor fatigue damage. All these NDT activities were carried out by experienced Level 2 or Level 3 qualified personnel in each method according to ISO 9712, EN 4179 and NAS 410. All of these NDT inspections were performed as part of the research activities of the project "Proof of a triple increase in fatigue life of the L-39NG airframe" TREND program No. FW01010225.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20304 - Aerospace engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FW01010225" target="_blank" >FW01010225: Průkaz trojnásobného zvýšení únavové životnosti draku letounu L-39NG</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.