Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Time Bomb from the West. Video, Advertising Industry, and Consumer Culture in Late-Socialist Czechoslovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F22%3A10135107" target="_blank" >RIV/00023272:_____/22:10135107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://muse.jhu.edu/pub/34/article/879535" target="_blank" >https://muse.jhu.edu/pub/34/article/879535</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5406/19346018.74.3.4.03" target="_blank" >10.5406/19346018.74.3.4.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Time Bomb from the West. Video, Advertising Industry, and Consumer Culture in Late-Socialist Czechoslovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article analyses how the Czechoslovak advertising industry in late socialism embraced the new medium of video and through it attempted to innovate the sales environment. In the centralized system of state-socialist media production, this step was a manifestation of an attempt at emancipation in relation to film and television institutions as the dominant producers and distributors of audiovisual content in late socialist Czechoslovakia. However, as the study shows, full emancipation was not possible even in the case of advertising, and the emergence of video in advertising thus became part of the &quot;culture of small synergies&quot;, i.e. the intertwining of commitments and interdependencies between institutions and individuals in the audiovisual industry of the late 1980s.

  • Název v anglickém jazyce

    Time Bomb from the West. Video, Advertising Industry, and Consumer Culture in Late-Socialist Czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses how the Czechoslovak advertising industry in late socialism embraced the new medium of video and through it attempted to innovate the sales environment. In the centralized system of state-socialist media production, this step was a manifestation of an attempt at emancipation in relation to film and television institutions as the dominant producers and distributors of audiovisual content in late socialist Czechoslovakia. However, as the study shows, full emancipation was not possible even in the case of advertising, and the emergence of video in advertising thus became part of the &quot;culture of small synergies&quot;, i.e. the intertwining of commitments and interdependencies between institutions and individuals in the audiovisual industry of the late 1980s.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Film and Video

  • ISSN

    0742-4671

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    74

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    34-47

  • Kód UT WoS článku

    001052751200003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999