Time Bomb from the West. Video, Advertising Industry, and Consumer Culture in Late-Socialist Czechoslovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F22%3A10135107" target="_blank" >RIV/00023272:_____/22:10135107 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://muse.jhu.edu/pub/34/article/879535" target="_blank" >https://muse.jhu.edu/pub/34/article/879535</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5406/19346018.74.3.4.03" target="_blank" >10.5406/19346018.74.3.4.03</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Time Bomb from the West. Video, Advertising Industry, and Consumer Culture in Late-Socialist Czechoslovakia
Popis výsledku v původním jazyce
The article analyses how the Czechoslovak advertising industry in late socialism embraced the new medium of video and through it attempted to innovate the sales environment. In the centralized system of state-socialist media production, this step was a manifestation of an attempt at emancipation in relation to film and television institutions as the dominant producers and distributors of audiovisual content in late socialist Czechoslovakia. However, as the study shows, full emancipation was not possible even in the case of advertising, and the emergence of video in advertising thus became part of the "culture of small synergies", i.e. the intertwining of commitments and interdependencies between institutions and individuals in the audiovisual industry of the late 1980s.
Název v anglickém jazyce
Time Bomb from the West. Video, Advertising Industry, and Consumer Culture in Late-Socialist Czechoslovakia
Popis výsledku anglicky
The article analyses how the Czechoslovak advertising industry in late socialism embraced the new medium of video and through it attempted to innovate the sales environment. In the centralized system of state-socialist media production, this step was a manifestation of an attempt at emancipation in relation to film and television institutions as the dominant producers and distributors of audiovisual content in late socialist Czechoslovakia. However, as the study shows, full emancipation was not possible even in the case of advertising, and the emergence of video in advertising thus became part of the "culture of small synergies", i.e. the intertwining of commitments and interdependencies between institutions and individuals in the audiovisual industry of the late 1980s.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Spotřební imaginace komunistické diktatury. Československá reklama v poválečném období.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Film and Video
ISSN
0742-4671
e-ISSN
—
Svazek periodika
74
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
34-47
Kód UT WoS článku
001052751200003
EID výsledku v databázi Scopus
999