Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zhodnocení navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území reprezentované vytvořeným koncepčním 3D geologickým modelem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F20%3A00000331" target="_blank" >RIV/00025798:_____/20:00000331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120464501/z%C3%A1v%C4%9Bre%C4%8Dn%C3%A1+zpr%C3%A1va+%C4%8Cesk%C3%A9+geologick%C3%A9+slu%C5%BEby/83efa4a5-31bd-431e-bfdd-58d646fc3b78" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120464501/z%C3%A1v%C4%9Bre%C4%8Dn%C3%A1+zpr%C3%A1va+%C4%8Cesk%C3%A9+geologick%C3%A9+slu%C5%BEby/83efa4a5-31bd-431e-bfdd-58d646fc3b78</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zhodnocení navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území reprezentované vytvořeným koncepčním 3D geologickým modelem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná zpráva zahrnuje odborné posouzení čtyř aktuálně navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území. Jedná se o tunelové varianty s označením HLOUBENÁ, ražená SEVER, ražená STŘED aražená JIH.Jako součást odborného posouzení byl sestaven 3D koncepční geologický model znázorňující geologickou stavbu zájmového území. Na jeho základě jsou vyhodnoceny inženýrskogeologické a hydrogeologické poměry všech navržených variant a doporučena optimální varianta včetně odborného geologického zdůvodnění její vhodnosti.Jsou definovány inženýrskogeologické a hydrogeologické aspekty plynoucí z ražby/hloubení tunelů a doprovodných staveb (větrací šachty) v daném geologickém prostředí a z umístění portálů tunelů. Jsou posouzeny specifické parametry v oblasti hydrogeologie, a to možnost propojení křídových a paleozoických horizontů podzemních vod vlivem ražby tunelů (zejména při průchodu tektonickou poruchou) a vlivem ražby větrací šachty. Také je generelně posouzena míra možného ovlivnění podzemních vod během realizace a po dokončení stavby.Součástí zprávy je rovněž posouzení splnění cílů dosud zpracovaných předběžných geotechnických (tj. inženýrskogeologických) průzkumů pro řešené varianty nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín s ohledem na určení geologických nejistot při zpracování geologického koncepčního modelu. Současně jsou identifikována místa s nižší vypovídací schopností stávajících geologických dat s doporučením, jak snížit nejistoty v těchto oblastech dalšími průzkumnými pracemi.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the proposed variants of the new interconnection of the railway stations Prague-Dejvice and Prague-Veleslavín in relation to the geological structure of the area of interest represented by the created conceptual 3D geological model

  • Popis výsledku anglicky

    The presented report includes an expert assessment of four currently proposed alternatives of the new interconnection of the Prague-Dejvice and Prague-Veleslavín railway stations in relation to the ground of the area of interest. These are tunnel alternatives with the designation CUT-AND-COVER method (HLOUBENÁ), TBM technology NORTH (SEVER), TBM technology CENTER (STŘED) and TBM technology SOUTH (JIH).As part of the expert assessment, a 3D conceptual geological model expressing geological structure of the area of interest was compiled. Based on it, the engineering geological and hydrogeological conditions of all proposed alternatives are evaluated and the optimal alternative is recommended, including a professional geological explanation of its suitability.The engineering geological and hydrogeological aspects resulting from the method of tunnel excavation (cut-and-cover method / tunnel boring), and accompanying structures (ventilation shafts) in the given ground and from the location of the tunnel portals are defined. Specific parameters in the field of hydrogeology are assessed. Namely it is the possibility of connecting the Cretaceous and Paleozoic groundwater aquifers due to tunnel excavation (especially when passing through atectonic fault) and due to the excavation of a ventilation shaft. The degree of possible impact on groundwater during construction and after construction in the state of operation is also generally assessed.The report also includes an assessment of the fulfilment of the objectives of preliminary ground investigations for the addressed alternatives of the new interconnection of railway stations PragueDejvice and Prague-Veleslavín. It was performed with regard to determine geological uncertainties connected with generation a geological conceptual model. At the same time, areas with lower qualityof existing geological knowledge are identified with recommendations on how to reduce uncertainties in these areas in terms of further ground investigation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10505 - Geology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů