Mezigenerační rozdíly v postojích spotřebitelů ke konzumaci masa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F21%3AN0000032" target="_blank" >RIV/00027251:_____/21:N0000032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mezigenerační rozdíly v postojích spotřebitelů ke konzumaci masa
Popis výsledku v původním jazyce
Maso a masné výrobky tvoří významnou část spotřeby potravin v ČR. V posledních letech však dochází ke změně spotřebitelských preferencí. Stále větší důraz je kladen na environmentální a etické otázky chovu hospodářských zvířat, ale i produkce masa a masných výrobků (Bonnet a kol., 2020). V Evropě rostou tržby z prodeje biovýrobků, zvyšuje se podíl lidí s alternativním spotřebním chováním v podobě flexitariánů, vegetariánů či veganů zejména mezi nejmladší generací spotřebitelů (De Backer a Hudders, 2005). Zatímco v rozvíjejících se ekonomikách spotřeba masa (v kg na obyvatele za rok) roste v důsledku růstu příjmové úrovně obyvatel (Meade a Rosen, 2013), v rozvinutých zemích spotřeba masa klesá (Santeramo a kol., 2018). Jednou z příčin poklesu spotřeby masa v rozvinutých zemích je velká heterogenita vnímání produktových atributů, které ovlivňují užitek pro spotřebitele a ochotu platit za specifické atributy masa a masných výrobků (Gracia a de-Magistris, 2013), dále pak zvýšený zájem o zdravotní, ekologické a etické dopady spotřeby masa (Vanhonacker a kol., 2013; Mathijs, 2015). Potravinářská revue č. 2/2021, s. 76-80. ISSN 1801-9102
Název v anglickém jazyce
Intergenerational differences in consumer attitudes to meat consumption
Popis výsledku anglicky
Meat and meat products make up a significant part of food consumption in the Czech Republic. However, consumer preferences have changed in recent years. There is an increasing emphasis on environmental and ethical issues in livestock farming, but also in the production of meat and meat products (Bonnet et al., 2020). In Europe, sales of organic products are growing, and the proportion of people with alternative consumption behaviors in the form of flexitarians, vegetarians or vegans is increasing, especially among the youngest generation of consumers (De Backer and Hudders, 2005). While in emerging economies meat consumption (in kg per capita per year) increases due to rising income levels (Meade and Rosen, 2013), in developed countries meat consumption is declining (Santeramo et al., 2018). One of the reasons for the decline in meat consumption in developed countries is the great heterogeneity of perceptions of product attributes that affect consumer benefits and willingness to pay for specific meat and meat product attributes (Gracia and de-Magistris, 2013), and increased interest in health, organic and ethical implications of meat consumption (Vanhonacker et al., 2013; Mathijs, 2015). Potravinářská revue 2/2021, p. 76-80. ISSN 1801-9102
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů