Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezigenerační rozdíly v postojích spotřebitelů ke konzumaci masa

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F21%3AN0000032" target="_blank" >RIV/00027251:_____/21:N0000032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Mezigenerační rozdíly v postojích spotřebitelů ke konzumaci masa

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Maso a masné výrobky tvoří významnou část spotřeby potravin v ČR. V posledních letech však dochází ke změně spotřebitelských preferencí. Stále větší důraz je kladen na environmentální a etické otázky chovu hospodářských zvířat, ale i produkce masa a masných výrobků (Bonnet a kol., 2020). V Evropě rostou tržby z prodeje biovýrobků, zvyšuje se podíl lidí s alternativním spotřebním chováním v podobě flexitariánů, vegetariánů či veganů zejména mezi nejmladší generací spotřebitelů (De Backer a Hudders, 2005). Zatímco v rozvíjejících se ekonomikách spotřeba masa (v kg na obyvatele za rok) roste v důsledku růstu příjmové úrovně obyvatel (Meade a Rosen, 2013), v rozvinutých zemích spotřeba masa klesá (Santeramo a kol., 2018). Jednou z příčin poklesu spotřeby masa v rozvinutých zemích je velká heterogenita vnímání produktových atributů, které ovlivňují užitek pro spotřebitele a ochotu platit za specifické atributy masa a masných výrobků (Gracia a de-Magistris, 2013), dále pak zvýšený zájem o zdravotní, ekologické a etické dopady spotřeby masa (Vanhonacker a kol., 2013; Mathijs, 2015). Potravinářská revue č. 2/2021, s. 76-80. ISSN 1801-9102

  • Název v anglickém jazyce

    Intergenerational differences in consumer attitudes to meat consumption

  • Popis výsledku anglicky

    Meat and meat products make up a significant part of food consumption in the Czech Republic. However, consumer preferences have changed in recent years. There is an increasing emphasis on environmental and ethical issues in livestock farming, but also in the production of meat and meat products (Bonnet et al., 2020). In Europe, sales of organic products are growing, and the proportion of people with alternative consumption behaviors in the form of flexitarians, vegetarians or vegans is increasing, especially among the youngest generation of consumers (De Backer and Hudders, 2005). While in emerging economies meat consumption (in kg per capita per year) increases due to rising income levels (Meade and Rosen, 2013), in developed countries meat consumption is declining (Santeramo et al., 2018). One of the reasons for the decline in meat consumption in developed countries is the great heterogeneity of perceptions of product attributes that affect consumer benefits and willingness to pay for specific meat and meat product attributes (Gracia and de-Magistris, 2013), and increased interest in health, organic and ethical implications of meat consumption (Vanhonacker et al., 2013; Mathijs, 2015). Potravinářská revue 2/2021, p. 76-80. ISSN 1801-9102

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů