Program rozvoje artikulace u dětí předškolního věku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064165%3A_____%2F19%3A10405984" target="_blank" >RIV/00064165:_____/19:10405984 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11110/19:10405984
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DK3bjGqBE1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=DK3bjGqBE1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Program rozvoje artikulace u dětí předškolního věku
Popis výsledku v původním jazyce
Studie je věnována problematice vývojově zaměřené stimulace artikulačních schopností u dětí v předškolním věku. Kvalitativně orientované výzkumné šetření vychází z koncepce primárně stimulačního programu, který vychází z koncepce a podkladů publikovaného programu - Program krátkých cvičení s dětmi - jak udržet jazýček za zoubky v knize Artikulace a fonologické rozlišování hlásek (Neubauer, 2011). Vychází z uplatnění vývojově zaměřeného zhodnocení jevů v oblasti artikulace předškolních dětí, který byl použit pro vstupní a výstupní hodnocení. Vytvořený soubor pomůcek je využit pro primární šetření u dětí předškolního věku v rámci běžné třídy mateřské školy zahrnující výzkumnou skupiny (10 dětí) a kontrolní skupinu 10 dětí. Realizace stimulačního programu probíhala 1x týdně od 12. 9. 2017 do 14. 3. 2018 ve dvou mateřských školách ve východních Čechách. Výsledky dokládají význam užití cílené efektivní stimulace pro podporu vývoje artikulace dětí předškolního věku.
Název v anglickém jazyce
Development of Articulation in Preschool Children Programme
Popis výsledku anglicky
The paper dales with issue of developmental oriented stimulation of articulatory ability in preschool children. The qualitative research study consised from concept of primarily stimulation programme, which starts from conception and basis of published programme - Programme of short exercising with children - how to keep tongue behind tooth in the book Articulation and phonological discrimination sounds (Neubauer, 2011). This starts from exercise of evaluative forms for developmental phenomena in the area of preschool child, wihch was used for input and output evaluation. The created set of aids is put to use for primary study in preschool children in terms of ordinary classes of preprimary schools - comprehensive experimental group (10 chidren) and control group of 10 children. Realization of the stimulative programme was implemented 1x weekly from 12. 9. 2017 - 14. 3. 2018 in two different kindergartens in eastern Czech Republic. The results support importance of applications of targeted effective stimulation for support for development ofarticulation in preschool children.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30206 - Otorhinolaryngology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
78-100
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—