Identita značky: Základní kámen marketingu kulturních institucí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F15%3A%230001235" target="_blank" >RIV/00094871:_____/15:#0001235 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identita značky: Základní kámen marketingu kulturních institucí
Popis výsledku v původním jazyce
Článek přináší pohled na současnou praxi řízení značek kulturních institucí a na možnosti jejího zlepšování. Tato oblast je zatížená celou řadou předsudků a nedostatků – některé z nich plynou z nelehkého postavení kulturních institucí v post-totalitním Česku, jiné z nepochopení přínosů marketingu pro kulturní instituce. Klíčovým nástrojem v tomto procesu je identita značky – soubor asociací, které v myslích klientů chce organizace vybudovat a kultivovat v souvislosti se značkou. Věnujeme se třem vrstvám identity značky a jejich vzájemnému propojení. Představujeme systém dvanácti archetypů využitelných při hledání osobnosti značky a symbolickou perspektivu, která zasazuje značky do celkového identitního projektu současného městského člověka.
Název v anglickém jazyce
Brand identity: Foundation stone of marketing cultural institutions
Popis výsledku anglicky
The article provides an overview of current practise in managing the brands of cultural institutions and possibilities for its improvement. This area is loaded with a number of prejudices and deficits – some of them resulting from the difficult position of cultural institutions in the post-totalitarian Czech Republic, others from failing to grasp marketing’s contribution to cultural institutions. The essential tool in this process is brand identity – a set of associations which an organization wants to build in the minds of clients and cultivate in connection with the brand. We deal with three layers of brand identity and their interconnection. We introduce a system of twelve archetypes which can be used in searching for the brand identity and a symbolic perspective which sets the brand into the overall identity project of a contemporary urban citizen.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bulletin Moravské galerie v Brně
ISSN
0231-5793
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
72
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
4-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—