Social threatens a Roma family
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F13%3A10218294" target="_blank" >RIV/00216208:11130/13:10218294 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Sociálne javy ohrozujúce rómsku rodinu
Popis výsledku v původním jazyce
Problematikou rodín sa dnes zaoberajú azda všetky odborné disciplíny. Aj keď v živote Rómov mala rodina vždy veľmi veľký význam, mnohokrát sa stretávame s tým, že deti vyrastajúce v rómskych rodinách, nie sú dostatočne pripravené na vstup do školy a integráciu do spoločnosti. Dôvodov, na nedostatočnú prípravu týchto detí na začlenenie do spoločností môže byť niekoľko - jazyková bariéra, odlišný spôsob života rómskej populácie, uznávanie odlišných kultúrnych a spoločenských hodnôt.... Zo sociálneho hľadiska môžeme identifikovať dva zdroje najsilnejšieho vplyvu na vývoj človeka. Prvým je rodina, kde dieťa vyrastá, kde prirodzeným spôsobom získava vzťah k základným hodnotám, druhým prostredím je škola, ktorá je nezastupiteľnou výchovno - vzdelávacou inštitúciou, kde sa na profesionálnej úrovni vštepujú základy výchovy a vzdelávania, ktoré výrazne prispievajúce k celoživotnému harmonickému rozvoju osobnosti dieťaťa.
Název v anglickém jazyce
Social threatens a Roma family
Popis výsledku anglicky
Issues families are dealing with today , perhaps all professional disciplines . Although the life of the Roma family always had great importance , many are faced with the fact that children growing up in Roma families are not adequately prepared for school and community integration . Reasons for the lack of preparation of these children for social inclusion may be a few - the language barrier , different ways of life of the Roma population , recognition of different cultural and social values .... In social terms, we can identify two sources strongest impact on human development . The first is a family where the child grows up , which naturally acquires relationship to fundamental values , the second environment is a school that is irreplaceable educational - educational institution where the professional level inculcate the basics of education , which significantly contribute to lifelong harmonious development of the child's personality .
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní konference Jihlavské zdravotnické dny 2013, III. ročník
ISBN
978-80-87035-72-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
380-385
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
18. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—