Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social threatens a Roma family

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11130%2F13%3A10218294" target="_blank" >RIV/00216208:11130/13:10218294 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Sociálne javy ohrozujúce rómsku rodinu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematikou rodín sa dnes zaoberajú azda všetky odborné disciplíny. Aj keď v živote Rómov mala rodina vždy veľmi veľký význam, mnohokrát sa stretávame s tým, že deti vyrastajúce v rómskych rodinách, nie sú dostatočne pripravené na vstup do školy a integráciu do spoločnosti. Dôvodov, na nedostatočnú prípravu týchto detí na začlenenie do spoločností môže byť niekoľko - jazyková bariéra, odlišný spôsob života rómskej populácie, uznávanie odlišných kultúrnych a spoločenských hodnôt.... Zo sociálneho hľadiska môžeme identifikovať dva zdroje najsilnejšieho vplyvu na vývoj človeka. Prvým je rodina, kde dieťa vyrastá, kde prirodzeným spôsobom získava vzťah k základným hodnotám, druhým prostredím je škola, ktorá je nezastupiteľnou výchovno - vzdelávacou inštitúciou, kde sa na profesionálnej úrovni vštepujú základy výchovy a vzdelávania, ktoré výrazne prispievajúce k celoživotnému harmonickému rozvoju osobnosti dieťaťa.

  • Název v anglickém jazyce

    Social threatens a Roma family

  • Popis výsledku anglicky

    Issues families are dealing with today , perhaps all professional disciplines . Although the life of the Roma family always had great importance , many are faced with the fact that children growing up in Roma families are not adequately prepared for school and community integration . Reasons for the lack of preparation of these children for social inclusion may be a few - the language barrier , different ways of life of the Roma population , recognition of different cultural and social values .... In social terms, we can identify two sources strongest impact on human development . The first is a family where the child grows up , which naturally acquires relationship to fundamental values , the second environment is a school that is irreplaceable educational - educational institution where the professional level inculcate the basics of education , which significantly contribute to lifelong harmonious development of the child's personality .

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní konference Jihlavské zdravotnické dny 2013, III. ročník

  • ISBN

    978-80-87035-72-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    380-385

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    18. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku