Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Morální, etické a sociální aspekty školního klimatu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F04%3A00002033" target="_blank" >RIV/00216208:11150/04:00002033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Morální, etické a sociální aspekty školního klimatu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie upozorňuje, že klima školy není pro učitele a žáky neutrální kategorií. Mapuje proto základní etické kategorie a vztahy mezi nimi. Předkládá sociálně vztahový rámec klimatu školy a na příkladu Charty práv učitelů a školních řádů základních škol ukazuje determinanty klimatu školy. Třetí část přibližuje poznatky o morálním vývoji dítěte a ovlivňování tohoto vývoje školou jako socializační institucí. Poslední část na dvou příkladech ilustruje implicitní podobu klimatu. Jde o vnější diferenciaci žáků a dále o integraci handicapovaných žáků do běžných škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Moral, ethical and social aspects of scool climate

  • Popis výsledku anglicky

    Review alert that school climate is neither for teachers nor for pupils a neutral category. It maps basic ethical categories and relations among them for that reason. Social relation framework of scool climate is supposed. The determinants of school climate are demonstrated at the example of the Charter of teachers' laws and of school orders at elementary schools. The third part points to knowledges about child's moral development and how this development is influenced by a school as a social institution. The last part ilustrates implicit form of climate at two examples. It is concerned the external differentiation of pupils and integration of handicapped children to normal schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychosociální klima školy II.

  • ISBN

    80-86633-29-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    30

  • Strana od-do

    4-33

  • Název nakladatele

    MSD

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku