Morální, etické a sociální aspekty školního klimatu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F04%3A00002033" target="_blank" >RIV/00216208:11150/04:00002033 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Morální, etické a sociální aspekty školního klimatu
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie upozorňuje, že klima školy není pro učitele a žáky neutrální kategorií. Mapuje proto základní etické kategorie a vztahy mezi nimi. Předkládá sociálně vztahový rámec klimatu školy a na příkladu Charty práv učitelů a školních řádů základních škol ukazuje determinanty klimatu školy. Třetí část přibližuje poznatky o morálním vývoji dítěte a ovlivňování tohoto vývoje školou jako socializační institucí. Poslední část na dvou příkladech ilustruje implicitní podobu klimatu. Jde o vnější diferenciaci žáků a dále o integraci handicapovaných žáků do běžných škol.
Název v anglickém jazyce
Moral, ethical and social aspects of scool climate
Popis výsledku anglicky
Review alert that school climate is neither for teachers nor for pupils a neutral category. It maps basic ethical categories and relations among them for that reason. Social relation framework of scool climate is supposed. The determinants of school climate are demonstrated at the example of the Charter of teachers' laws and of school orders at elementary schools. The third part points to knowledges about child's moral development and how this development is influenced by a school as a social institution. The last part ilustrates implicit form of climate at two examples. It is concerned the external differentiation of pupils and integration of handicapped children to normal schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychosociální klima školy II.
ISBN
80-86633-29-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
30
Strana od-do
4-33
Název nakladatele
MSD
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—