Třídní učitel v sociálních vztazích se svými žáky: případová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00089604" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00089604 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Třídní učitel v sociálních vztazích se svými žáky: případová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předkládané studie je analyzovat determinanty dobrého vztahu mezi třídním učitelem a žáky na střední odborné škole. Zaměřujeme se při tom na osobu třídní učitelky. V první části jsou vymezena teoretická východiska. Vycházíme hlavně z výzkumů expertnosti učitele a výzkumů vztahů mezi učitelem a žáky. V druhé části příspěvku jsou představeny dílčí výsledky případové studie středoškolské třídy s dobrým sociálním klimatem, týkající se výhradně třídní učitelky. Vzorek tvořilo 24 studentů a třídní učitelka. Na základě analýzy dat, byly u učitelky identifikovány jednak osobnostní předpoklady k budování optimálního vztahu s žáky (mateřská starostlivost a vřelost, extroverze a zdravé sebevědomí, životní zkušenosti a mladistvost), jednak charakteristické interpersonální chování k žákům (expresivní komunikace, podněcování, povzbuzování, neformální vedení výuky, péče a podpora, otevřené vyjadřování emocí, naslouchání a sdílení osobních informací a uplatňování vlivu).
Název v anglickém jazyce
Class teacher in social relations with his students: a case study
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to analyze the determinants of a good relationship between a class teacher and the pupils at a vocational school. We focus on the class teacher. The data are part of a case study of a secondary school class with a good social climate. The first part is dedicated to theoretical foundations. We proceed mainly from research of expertise in teacher and research relationships between teachers and students. In the second part of the paper we present partial results of a case study secondary classes with good social climate relating exclusively to the class teacher.The sample consisted of 24 pupils and one class teacher.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1805-9511
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
252-271
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—