Klima školy - sociální konstrukt a problémy s jeho měřením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F10%3A10081230" target="_blank" >RIV/00216208:11150/10:10081230 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Klima školy - sociální konstrukt a problémy s jeho měřením
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie naznačuje vztahy mezi klimatem školy a kulturou školy. Ukazuje na obtíže spojené s definováním klimatu školy, které se opírá spíše o mentální reprezentaci klimatu školy u jednotlivých aktérů (učitelů, žáků, vedení školy). Shrnuje nedostatky tradičního přístupu při zkoumání klimatu školy a zdůrazňuje, že souhrnný pohled na klima školy musí vycházet ze subjektivnosti vnímání a hodnocení klimatu, sdílení názorů na klima různými skupinami aktérů a ze sociální konstruovanosti klimatu je nadějným směrem výzkumu.
Název v anglickém jazyce
School Climate - Social Construct and Problems of its Measurement
Popis výsledku anglicky
The review study indicates relations between school climate and school culture. It shows the difficulties in defining the school climate because it is based rather on mental representation of the school climate at individual actors (teachers, pupils, school management). It summarizes the shortcomings of conventional approach to examining school climate and emphasizes that a comprehensive look at school climate must be based on the subjectivity of perception and evaluation of climate, sharing views on the climate by different groups of actors and of constructive nature of social climate. Promising direction of research is investigation leaning on social psychology and research of so-called social representations of phenomena (Moskovici, Markov, etc.). Interpretation of school climate as social representations allows studying the core of common representations and its periphery, studying the genesis of different climate representations and evaluating changes of climate in time period.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sociálnopedagogické štúdie 2010
ISBN
978-80-223-2961-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislavě, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
13. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—