Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klima školy - sociální konstrukt a problémy s jeho měřením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F10%3A10081230" target="_blank" >RIV/00216208:11150/10:10081230 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klima školy - sociální konstrukt a problémy s jeho měřením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie naznačuje vztahy mezi klimatem školy a kulturou školy. Ukazuje na obtíže spojené s definováním klimatu školy, které se opírá spíše o mentální reprezentaci klimatu školy u jednotlivých aktérů (učitelů, žáků, vedení školy). Shrnuje nedostatky tradičního přístupu při zkoumání klimatu školy a zdůrazňuje, že souhrnný pohled na klima školy musí vycházet ze subjektivnosti vnímání a hodnocení klimatu, sdílení názorů na klima různými skupinami aktérů a ze sociální konstruovanosti klimatu je nadějným směrem výzkumu.

  • Název v anglickém jazyce

    School Climate - Social Construct and Problems of its Measurement

  • Popis výsledku anglicky

    The review study indicates relations between school climate and school culture. It shows the difficulties in defining the school climate because it is based rather on mental representation of the school climate at individual actors (teachers, pupils, school management). It summarizes the shortcomings of conventional approach to examining school climate and emphasizes that a comprehensive look at school climate must be based on the subjectivity of perception and evaluation of climate, sharing views on the climate by different groups of actors and of constructive nature of social climate. Promising direction of research is investigation leaning on social psychology and research of so-called social representations of phenomena (Moskovici, Markov, etc.). Interpretation of school climate as social representations allows studying the core of common representations and its periphery, studying the genesis of different climate representations and evaluating changes of climate in time period.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sociálnopedagogické štúdie 2010

  • ISBN

    978-80-223-2961-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislavě, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    13. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku