Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating a positive elementary school climate based on cooperation between the form teacher, headmaster and social pedagogue

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63534798" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63534798 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2021/04/5_STUDY_9-1-2021_3122_T_SocEd.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2021/04/5_STUDY_9-1-2021_3122_T_SocEd.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2021.09.01.03" target="_blank" >10.7441/soced.2021.09.01.03</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating a positive elementary school climate based on cooperation between the form teacher, headmaster and social pedagogue

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The empirical study presents the dimension of positive school climate using illustrative models that reflect the statements of the participants of a qualitatively oriented research survey including semi-structured interviews. The theoretical introduction deals with the definition of key concepts and briefly outlines selected domestic and foreign models of positive climate. Based on the interviews, it was found that interpersonal relationships are important for all actors who create the school climate and influence mutual cooperation. Teachers point to the need for a fair approach to all pupils; the school principal pays attention to physical and social-emotional security; and the social educator seeks to work with groups of pupils as well as provide counselling for teachers. The aim is to link all these processes in the interest of a positive school climate. For this reason, it is necessary to focus on the mutual cooperation of selected actors who affect the school climate and to reveal possible shortcomings in the field of their cooperation.These shortcomings include, in particular, little involvement, disinterest, lack of concern or poor school philosophy.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating a positive elementary school climate based on cooperation between the form teacher, headmaster and social pedagogue

  • Popis výsledku anglicky

    The empirical study presents the dimension of positive school climate using illustrative models that reflect the statements of the participants of a qualitatively oriented research survey including semi-structured interviews. The theoretical introduction deals with the definition of key concepts and briefly outlines selected domestic and foreign models of positive climate. Based on the interviews, it was found that interpersonal relationships are important for all actors who create the school climate and influence mutual cooperation. Teachers point to the need for a fair approach to all pupils; the school principal pays attention to physical and social-emotional security; and the social educator seeks to work with groups of pupils as well as provide counselling for teachers. The aim is to link all these processes in the interest of a positive school climate. For this reason, it is necessary to focus on the mutual cooperation of selected actors who affect the school climate and to reveal possible shortcomings in the field of their cooperation.These shortcomings include, in particular, little involvement, disinterest, lack of concern or poor school philosophy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika | Social Education

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    36-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus