The usage of contextual discounting and opposition in determining the trustfulness of users in online auctions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F12%3A10133776" target="_blank" >RIV/00216208:11150/12:10133776 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60076658:12510/12:43883876
Výsledek na webu
<a href="http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-18762012000100004&lng=en&nrm=iso&tlng=en" target="_blank" >http://www.scielo.cl/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0718-18762012000100004&lng=en&nrm=iso&tlng=en</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4067/S0718-18762012000100004" target="_blank" >10.4067/S0718-18762012000100004</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The usage of contextual discounting and opposition in determining the trustfulness of users in online auctions
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces a trust model based on reputation while it takes into account possible fraudulent behavior of users in online auctions as contextual information. The reputation is calculated from user's evaluations (feedback) following performed transactions. Information about possible fraudulent behavior is additional information determining the reliability of the user's reputation in our trust model. Reputation and fraudulent behavior are expressed in a form of belief functions and the resultinguser's trustfulness is calculated. The case study shows that the proposed approach is valid and may be applicable in real online auctions.
Název v anglickém jazyce
The usage of contextual discounting and opposition in determining the trustfulness of users in online auctions
Popis výsledku anglicky
This paper introduces a trust model based on reputation while it takes into account possible fraudulent behavior of users in online auctions as contextual information. The reputation is calculated from user's evaluations (feedback) following performed transactions. Information about possible fraudulent behavior is additional information determining the reliability of the user's reputation in our trust model. Reputation and fraudulent behavior are expressed in a form of belief functions and the resultinguser's trustfulness is calculated. The case study shows that the proposed approach is valid and may be applicable in real online auctions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research
ISSN
0718-1876
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CL - Chilská republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
34-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—