The use of uncertain reasoning for the determination of the user's trustfulness on online auctions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F11%3A43881781" target="_blank" >RIV/60076658:12510/11:43881781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of uncertain reasoning for the determination of the user's trustfulness on online auctions
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we describe a proposal of a reputation model which includes all the appropriate information about user behavior in online auctions. The model is based on evaluation of feedbacks performed by users after completion of transactions. This mechanism is supplemented by monitoring of potential fraudulent user behavior. Reputation rate and the rate of possible fraudulent behavior are expressed by belief functions. In our model, the measure of possible fraudulent behavior influences the measure ofreliability of reputation calculated from previous transactions. This influence is then expressed by the means of contextual discounting and contradiction. The proposed model is innovative in the sense that it combines all available information regarding the behavior of users on online auction to determine their trustfulness.
Název v anglickém jazyce
The use of uncertain reasoning for the determination of the user's trustfulness on online auctions
Popis výsledku anglicky
In this paper we describe a proposal of a reputation model which includes all the appropriate information about user behavior in online auctions. The model is based on evaluation of feedbacks performed by users after completion of transactions. This mechanism is supplemented by monitoring of potential fraudulent user behavior. Reputation rate and the rate of possible fraudulent behavior are expressed by belief functions. In our model, the measure of possible fraudulent behavior influences the measure ofreliability of reputation calculated from previous transactions. This influence is then expressed by the means of contextual discounting and contradiction. The proposed model is innovative in the sense that it combines all available information regarding the behavior of users on online auction to determine their trustfulness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 17th International Conference on Soft Computing: Mendel 2011
ISBN
978-80-214-4302-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
360-365
Název nakladatele
University of Technology Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno University of Technology
Datum konání akce
15. 6. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—