Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názoru studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189555" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10189555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2014/01/P_2013_3_03_Extern%C3%AD_301_327.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2014/01/P_2013_3_03_Extern%C3%AD_301_327.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názoru studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie charakterizuje základní pojmy, jimiž jsou: kvalita práce vysoké školy a zajišťování kvality (tj. zlepšování kvality i odpovědnost za kvalitu - akontabilita). Zdůrazňuje, že je nutná provázanost vnitřního hodnocení (které provádí vysoká škola samapro svoji potřebu) s vnějším, externím hodnocením, které uskutečňují orgány pověřené státem. Jádro studie se věnuje pedagogicko-psychologickým aspektům externího hodnocení ve speciálním případě, kdy jde o celostátní hodnocení a posuzovateli kvality prácevysokých škol jsou studenti těchto škol. Jde tedy o sumativní hodnocení, jež se opírá o zkušenosti studentů s výukou na katedře a univerzitě (tj. hodnocení typu DUE - Departmental and University Experiences). Studie bilancuje vlivy, jež ohrožují validitu měření.

  • Název v anglickém jazyce

    The External Assessment of the Quality of Teaching by Students in Czech Universities

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the key concepts of the quality of higher education institutions and quality assurance (i.e. quality improvement and accountability). It describes the broader context of quality assurance efforts including the EAQAHE (European Association for Quality Assurance Agencies in Higher Education). The emphasis is on the integration of internal evaluation (done by the education institution itself) with external evaluation carried out by authorities. The core of the study focuses on the educational-psychological aspects of external evaluation in the special case of state-wide evaluation using students' assessments of quality. Such evaluation is summative and based on students' long-term experiences with the teaching and learning at a particular department/university (DUE - Departmental and University Experiences). The study considers the influences affecting the validity of such assessments, reviews the findings of foreign studies about variability of evaluations among higher

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    301-327

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus