Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názoru studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F13%3A10189555" target="_blank" >RIV/00216208:11150/13:10189555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2014/01/P_2013_3_03_Extern%C3%AD_301_327.pdf" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/files/2014/01/P_2013_3_03_Extern%C3%AD_301_327.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názoru studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Studie charakterizuje základní pojmy, jimiž jsou: kvalita práce vysoké školy a zajišťování kvality (tj. zlepšování kvality i odpovědnost za kvalitu - akontabilita). Zdůrazňuje, že je nutná provázanost vnitřního hodnocení (které provádí vysoká škola samapro svoji potřebu) s vnějším, externím hodnocením, které uskutečňují orgány pověřené státem. Jádro studie se věnuje pedagogicko-psychologickým aspektům externího hodnocení ve speciálním případě, kdy jde o celostátní hodnocení a posuzovateli kvality prácevysokých škol jsou studenti těchto škol. Jde tedy o sumativní hodnocení, jež se opírá o zkušenosti studentů s výukou na katedře a univerzitě (tj. hodnocení typu DUE - Departmental and University Experiences). Studie bilancuje vlivy, jež ohrožují validitu měření.
Název v anglickém jazyce
The External Assessment of the Quality of Teaching by Students in Czech Universities
Popis výsledku anglicky
The study presents the key concepts of the quality of higher education institutions and quality assurance (i.e. quality improvement and accountability). It describes the broader context of quality assurance efforts including the EAQAHE (European Association for Quality Assurance Agencies in Higher Education). The emphasis is on the integration of internal evaluation (done by the education institution itself) with external evaluation carried out by authorities. The core of the study focuses on the educational-psychological aspects of external evaluation in the special case of state-wide evaluation using students' assessments of quality. Such evaluation is summative and based on students' long-term experiences with the teaching and learning at a particular department/university (DUE - Departmental and University Experiences). The study considers the influences affecting the validity of such assessments, reviews the findings of foreign studies about variability of evaluations among higher
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
301-327
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—