Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názory studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F13%3A00070178" target="_blank" >RIV/00216224:14230/13:00070178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Externí hodnocení kvality výuky na vysokých školách využívající názory studentů
Popis výsledku v původním jazyce
V přehledové studii autoři přibližují pojem externí hodnocení kvality práce vysoké školy a upozorňují na dva možné přístupy: akcentování odpovědnosti (accoutability), kdy hodnocení provádějí lidé mimo vysokou školu anebo zlepšování (improvement), kdy sihodnocení provádí vysoká škola sama. Připomínají celosvětový kontext takového snažení (INQAAHE - International Network for Quality Assurance Agecies in Higher Education) a evropský kontext (EAQAHE ? European Association for Quality Assurance Agecies in Higher Education). Uvádějí, že do externího hodnocení kvality práce vysoké školy se zapojují také studenti (jako členové národních agentur, jako členové expertních týmů v terénu, jako posuzovatelé kvality práce vlastní vysoké školy). Tato studie staví natřetí možnosti. Posuzování kvality může probíhat na šesti rozdílných úrovních: hodnocení učitele, katedry, fakulty, skupiny fakult stejného zaměření, univerzity, všech vysokých škol v daném státě.
Název v anglickém jazyce
External evaluation of the quality of teaching at universities using student evaluations
Popis výsledku anglicky
The study reviews the concept of external evaluation of the quaklity of teaching at higher educational institutions. Two major approaches are reviewed: emphasis on accountability, where the evaluators are often external, and emphasis on improvement, usually carried out by the educational institution itself. The review describes international efforts in this area (INQAAHE - International Network for Quality Assurance Agecies in Higher Education) and analogous European effors (EAQAHE ? European Association for Quality Assurance Agecies in Higher Education). Students are involved in the process of evaluation as members of national agencies, members of expert teams in the field, as evaluators of own institution). This study builds on the third option. Theevaluation can take place on six levels: evaluation of teachers, departments, faculties, groups of faculties of similar focus, universities, and all universities in a country.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
301-327
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—