KLÍČOVÉ KOMPETENCE MENTORŮ JAKO PŘEDPOKLAD INOVACE PRAKTICKÉ VÝUKY OŠETŘOVATELSTVÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F10%3A10070558" target="_blank" >RIV/00216208:11210/10:10070558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
KLÍČOVÉ KOMPETENCE MENTORŮ JAKO PŘEDPOKLAD INOVACE PRAKTICKÉ VÝUKY OŠETŘOVATELSTVÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší přehled klíčových kompetencí mentorů klinické ošetřovatelské praxe. Specifikuje jejich kompetence odborné - profesní, psychodiagnostické, komunikativní, organizační a řídící, diagnostické a intervenční, poradenské a konzultativní a takékompetence v oblasti reflexe vlastní činnosti. Příspěvek dále obsahuje hlavní výsledky dotazníkového šetření realizovaného u studentů UK 2. LF.. Výsledky provedených šetření přispívají k reflexi činnosti akademických pracovníků UK 2. LF a mentorů klinické ošetřovatelské praxe a zároveň jsou i podkladem pro inovativní přístupy ve výuce a také v Certifikovaném kurzu pro přípravu mentorů klinické ošetřovatelské praxe, který realizuje Ústav ošetřovatelství UK 2. LF a FN Motol ve spolupráci s Katedrou pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové v rámci projektu č. CZ.2.17/3.1.00/33270 s názvem Inovace praktické výuky ošetřovatelství.
Název v anglickém jazyce
KEY COMPETENCES OF MENTORS LIKE THE ANTICIPATION OF PRACTICAL OF NURSING EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The paper presents an overview of key clinical nursing mentor praxis competences. It specifies their professional, psycho-diagnostical, communicative, organizing and leadership, diagnostical and interventional, consulting and consultational competences and also the ability in evaluating his own actions. Furthermore the paper includes the key results of a questionnaire between the UK 2. LF students. The results contribute to the ability to reflect the work of academic workers of UK 2. LF and the mentorsof clinical nursing praxis. Also the results are resources for innovative approaches in the teaching process and the Certified course for mentors of clinical nursing praxis, conducted by Department of Nursing Care UK 2 LF and FN Motol in cooperation withthe Department of Education and psychology under the Science Education University Hradec Králové within the CZ.2.17/3.1.00/33270 project called Innovation of the practical teaching of nursing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník príspevkov zo 4. medzinárodenej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-89352-47-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slovenská zdravotnícka univerzita
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Btatislava, SR
Datum konání akce
3. 12. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—