Úskalí a možnosti inkluzivního vzdělávání: sonda do současné praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110435" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110435 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úskalí a možnosti inkluzivního vzdělávání: sonda do současné praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu orientovaného na současný stav inkluzivního vzdělávání na primárním stupni. Výzkum byl realizován díky projektu "Škola pro každého, škola pro všechny" v letech 2008-2010 a zahrnoval 15 pedagogů, psychologů a dalších oslovených expertů, kteří se vyjadřovali k výchozí otázce: možnostem a úskalím inkluze v českých školách. Zjištění, získaná na základě polostrukturovaných rozhovorů pomocí otevřeného kódování, rozebírají autoři příspěvku v osmi tématickýchoblastech (výukové strategie, školní klima a prožitek úspěchu, spolupráce s rodinou, legislativní rámec, finance, diagnostika aj.). Nadto autoři na základě zjištěných potřeb pedagogů v závěrečné diskuzi nabízejí doporučení pro vzdělávání (budoucích) pedagogů v tomto směru.
Název v anglickém jazyce
Drawbacks and opportunities of inclusive education: study of current situation at schools
Popis výsledku anglicky
The chapter presents outcomes of a qualitative research focused on the current situation of inclusive education at primary schools. The research was undertaken thanks to the project School for everybody, school for all in 2008-2010 and included 15 teachers, psychologists and other experts, who shared their points of view on the main research question: drawbacks and opportunities of inclusive edcuation in the Czech Republic. Data, colletected through semistructured interviews and decoded through groundedtheory, are discussed within eight thematic sections (teaching strategie, school climate and experience of success, cooperation with families, legislative framework, etc.). Moreover, based the discovered needs of teachers, the authors offer recomendations targeted on education of (future) teachers in their concluding discussion.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání
ISBN
978-80-246-1911-8
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
9-327
Počet stran knihy
348
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—