Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úskalí a možnosti inkluzivního vzdělávání: sonda do současné praxe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F11%3A10110435" target="_blank" >RIV/00216208:11210/11:10110435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úskalí a možnosti inkluzivního vzdělávání: sonda do současné praxe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu orientovaného na současný stav inkluzivního vzdělávání na primárním stupni. Výzkum byl realizován díky projektu "Škola pro každého, škola pro všechny" v letech 2008-2010 a zahrnoval 15 pedagogů, psychologů a dalších oslovených expertů, kteří se vyjadřovali k výchozí otázce: možnostem a úskalím inkluze v českých školách. Zjištění, získaná na základě polostrukturovaných rozhovorů pomocí otevřeného kódování, rozebírají autoři příspěvku v osmi tématickýchoblastech (výukové strategie, školní klima a prožitek úspěchu, spolupráce s rodinou, legislativní rámec, finance, diagnostika aj.). Nadto autoři na základě zjištěných potřeb pedagogů v závěrečné diskuzi nabízejí doporučení pro vzdělávání (budoucích) pedagogů v tomto směru.

  • Název v anglickém jazyce

    Drawbacks and opportunities of inclusive education: study of current situation at schools

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter presents outcomes of a qualitative research focused on the current situation of inclusive education at primary schools. The research was undertaken thanks to the project School for everybody, school for all in 2008-2010 and included 15 teachers, psychologists and other experts, who shared their points of view on the main research question: drawbacks and opportunities of inclusive edcuation in the Czech Republic. Data, colletected through semistructured interviews and decoded through groundedtheory, are discussed within eight thematic sections (teaching strategie, school climate and experience of success, cooperation with families, legislative framework, etc.). Moreover, based the discovered needs of teachers, the authors offer recomendations targeted on education of (future) teachers in their concluding discussion.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0258" target="_blank" >GA406/08/0258: Idea rovných příležitostí a kvalita vzdělání v českém a světovém kontextu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání

  • ISBN

    978-80-246-1911-8

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    9-327

  • Počet stran knihy

    348

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly