Translation as a Modern Tool for Language Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F12%3A10129978" target="_blank" >RIV/00216208:11210/12:10129978 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Translation as a Modern Tool for Language Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper explores the potential that translation has for language teaching. In addition to the traditional Grammar Translation Method - now generally out of use - translation, and its oral counterpart, interpreting, when used effectively and based on awell-planned strategy, can be used to enhance all four basic skills trained in language learning, i.e. reading, writing, listening and speaking, and can, in fact, become a fifth skill which language learners may find useful in their working careers or aspotential clients of other professional translators.
Název v anglickém jazyce
Translation as a Modern Tool for Language Learning
Popis výsledku anglicky
The paper explores the potential that translation has for language teaching. In addition to the traditional Grammar Translation Method - now generally out of use - translation, and its oral counterpart, interpreting, when used effectively and based on awell-planned strategy, can be used to enhance all four basic skills trained in language learning, i.e. reading, writing, listening and speaking, and can, in fact, become a fifth skill which language learners may find useful in their working careers or aspotential clients of other professional translators.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Intercultural inspirations for language education: spaces for understanding
ISBN
978-80-86771-52-6
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
64-73
Počet stran knihy
110
Název nakladatele
Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—