Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195841" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10195841 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na "akci" a "zážitek" nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápatvýchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek vdobě tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.
Název v anglickém jazyce
Theory of Education: selected aspects and perspectives of a pedagogical discipline
Popis výsledku anglicky
The book introduces the concept of education as a comprehensive theory-based reflection reflecting methodological ambiguity bases in thinking about education: Background and Basis of philosophy of science. The reader will find in text analysis concepts without which the theory of education can not do ( discourse , formative process , interest , authority, education , culture , theory, practice , etc.) . The author asks whether contemporary pedagogy with its emphasis on " action" and " experience" missing interested in a deeper reflection on just these basic concepts. Arguing against the attempts to understand education through clear definition emphasizes antinomic , contradictory nature of the educational process and the entire pedagogical theory . Warns of the dangers hidden in the obscurity of the importance of ideals in education and rejects resignation search of rating scales during the so-called post-modernism. The purpose of this book is to contribute to the search for a comprehe
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-4212-0
Počet stran knihy
192
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—