Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195841" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10195841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kniha představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na "akci" a "zážitek" nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápatvýchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek vdobě tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.

  • Název v anglickém jazyce

    Theory of Education: selected aspects and perspectives of a pedagogical discipline

  • Popis výsledku anglicky

    The book introduces the concept of education as a comprehensive theory-based reflection reflecting methodological ambiguity bases in thinking about education: Background and Basis of philosophy of science. The reader will find in text analysis concepts without which the theory of education can not do ( discourse , formative process , interest , authority, education , culture , theory, practice , etc.) . The author asks whether contemporary pedagogy with its emphasis on " action" and " experience" missing interested in a deeper reflection on just these basic concepts. Arguing against the attempts to understand education through clear definition emphasizes antinomic , contradictory nature of the educational process and the entire pedagogical theory . Warns of the dangers hidden in the obscurity of the importance of ideals in education and rejects resignation search of rating scales during the so-called post-modernism. The purpose of this book is to contribute to the search for a comprehe

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-4212-0

  • Počet stran knihy

    192

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy