Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10289471" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10289471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se snaží komplexně uchopit téma nástupu do školy a s tím spojených školních povinností (domácí příprava na školu) a to s respektem ke třem hlavním aktérům, jichž se to týká - tedy k začínajícím školákům, jejich rodičům a učitelům. Obsah publikace je však jednoznačně zaměřen na dítě a jeho zdravý psychický vývoj během nástupu do školy a prvních let školní docházky. Publikaci věnuje pozornost tomu, jak rodiče dítě na školu připravují, volbě školy ve vztahu k výchovným přístupům, uplatňovaným v rodině i ve vztahu k osobnostním předpokladům dítěte, samostatné téma publikace je adaptace na školu jako proces a nikoliv jako otázku týdenního horizontu. Je zdůrazněno společné hledání možností, jak tento důležitý vývojový zlom dítěti co nejvíce usnadnit a to především v oblastech součinnosti rodičů, učitelů a malých školáků. Publikace nabízí též kapitoly, které popisují vývojové charakteristiky dítěte předškolního a dítěte mladšího školního věku s důrazem na probíhající změny při nástu

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of home preparation for a young schoolchild

  • Popis výsledku anglicky

    The publication seeks to grasp comprehensively the theme of school starting and related school duties (home preparation for school) with respect to the three main actors concerned - school starting children, their parents and teachers. The publication is, however, clearly focused on the child and its healthy psychological development during pre-school years and early years of schooling. The publication also focuses on how parents prepare children for school, on school choice in relation to educational approaches applied in the family and in relation to the personal qualities of the child. A separate publication topic is adaptation to the school as a process rather than as a question of a week horizon. It emphasizes finding of common ways in this important developmental break and how to make it to the child as easy as possible, especially in the areas of cooperation of parents, teachers and young schoolchildren. The publication also offers chapters that describe developmental characteri

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0423" target="_blank" >GA406/08/0423: Interkulturní česko-francouzsko-kanadská studie analyzující interakci rodič-dítě-učitel se zaměřením na školní přípravu.</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7478-542-9

  • Počet stran knihy

    252

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy