Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10289471" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10289471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se snaží komplexně uchopit téma nástupu do školy a s tím spojených školních povinností (domácí příprava na školu) a to s respektem ke třem hlavním aktérům, jichž se to týká - tedy k začínajícím školákům, jejich rodičům a učitelům. Obsah publikace je však jednoznačně zaměřen na dítě a jeho zdravý psychický vývoj během nástupu do školy a prvních let školní docházky. Publikaci věnuje pozornost tomu, jak rodiče dítě na školu připravují, volbě školy ve vztahu k výchovným přístupům, uplatňovaným v rodině i ve vztahu k osobnostním předpokladům dítěte, samostatné téma publikace je adaptace na školu jako proces a nikoliv jako otázku týdenního horizontu. Je zdůrazněno společné hledání možností, jak tento důležitý vývojový zlom dítěti co nejvíce usnadnit a to především v oblastech součinnosti rodičů, učitelů a malých školáků. Publikace nabízí též kapitoly, které popisují vývojové charakteristiky dítěte předškolního a dítěte mladšího školního věku s důrazem na probíhající změny při nástu
Název v anglickém jazyce
The importance of home preparation for a young schoolchild
Popis výsledku anglicky
The publication seeks to grasp comprehensively the theme of school starting and related school duties (home preparation for school) with respect to the three main actors concerned - school starting children, their parents and teachers. The publication is, however, clearly focused on the child and its healthy psychological development during pre-school years and early years of schooling. The publication also focuses on how parents prepare children for school, on school choice in relation to educational approaches applied in the family and in relation to the personal qualities of the child. A separate publication topic is adaptation to the school as a process rather than as a question of a week horizon. It emphasizes finding of common ways in this important developmental break and how to make it to the child as easy as possible, especially in the areas of cooperation of parents, teachers and young schoolchildren. The publication also offers chapters that describe developmental characteri
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0423" target="_blank" >GA406/08/0423: Interkulturní česko-francouzsko-kanadská studie analyzující interakci rodič-dítě-učitel se zaměřením na školní přípravu.</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7478-542-9
Počet stran knihy
252
Název nakladatele
Wolters Kluwer
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—