Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Od analýzy k syntéze: jak typologie ovlivňuje L2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291317" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291317 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Od analýzy k syntéze: jak typologie ovlivňuje L2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zaměřuje na dva typologicky odlišné jazyky - analytickou čínštinu a syntetickou češtinu - a zabývá se otázkou, zda a jak jazyková typologie ovlivňuje osvojování druhého jazyka. Nejprve je podán přehled základních rysů obou jazykových typů a jsou představeny základní charakteristiky čínštiny. Poté je vysvětlen pojem jazykového transferu a posouzena objektivní a subjektivní obtížnost různých jazykových jevů a vliv jazykové typologie na osvojování druhého jazyka. V závěru je zdůrazněna důležitostčeského žákovského korpusu CzeSL pro výzkum mezijazyka studentů a ověřování uvedených hypotéz.

  • Název v anglickém jazyce

    From analyticity to syntheticity: how the language typology influences L2

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on two typologically different languages - analytical Chinese and synthetic Czech - and addresses the question whether and in what ways language typology influences language acquisition. First, it gives an overview of key features of the two language types and presents the basic characteristics of Chinese. Then, it introduces and explains the notion of language transfer and discusses objective and subjective difficulty of different laguage phenomena and the impact of language typologyon L2 acquisition. Finally, the importance of the learners' corpus of Czech CzeSL for the research of learners' interlanguage and the verification of presented hypotheses is pointed out.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů