Vnímaná účinnost učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10297566" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10297566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímaná účinnost učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním tématem následujícího příspěvku je vnímaná účinnost učitele, koncept pocházející od Alberta Bandury, který zahrnuje přesvědčení učitele o vlastních schopnostech dovést žáky k požadovaným výkonům. Cílem příspěvku je seznámit čtenáře s tímto konceptem, se způsoby jeho formování, zdroji, ze kterých vychází a především s konkrétními projevy vnímané účinnosti učitele ve školní praxi. Pozornost je věnována možným dopadům vnímané osobní účinnosti nejen na chování učitele, ale také na chování a výkony jeho žáků.
Název v anglickém jazyce
Teacher self-efficacy
Popis výsledku anglicky
The main topic of this paper is Albert Bandura's concept of teacher self-efficacy, which is teachers' beliefs about their capabilities to lead students to required performance. The aim of this paper is to introduce this concept, ways of its formation, basic sources and above all concrete manifestations of teacher self-efficacy in everyday school life. Attention is paid to the potential impacts of teacher self-efficacy not only on the behavior of a teacher, but also on the behavior and performance of their students.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů