Self-Efficacy Concept as a Tool Reflecting Professional Development of Future Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004476" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-Efficacy Concept as a Tool Reflecting Professional Development of Future Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper examines the potential of currently widely used concept of self-efficacy for the undergraduate secondary teacher training. The first part introduces the concept of self-efficacy and its usability. The other part also reflects the limits of the construct. The author concludes, that the concept of self-efficacy has a potential not only for the purpose of student evaluation but also as a source of incentives for intervention focused on removing gaps and doubts of students that had been found thanks to the measurement. More methods used for the need to depict a deeper and wider view into this issue are recommended.
Název v anglickém jazyce
Self-Efficacy Concept as a Tool Reflecting Professional Development of Future Teachers
Popis výsledku anglicky
The paper examines the potential of currently widely used concept of self-efficacy for the undergraduate secondary teacher training. The first part introduces the concept of self-efficacy and its usability. The other part also reflects the limits of the construct. The author concludes, that the concept of self-efficacy has a potential not only for the purpose of student evaluation but also as a source of incentives for intervention focused on removing gaps and doubts of students that had been found thanks to the measurement. More methods used for the need to depict a deeper and wider view into this issue are recommended.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International technology, education and development conference (INTED 2015)
ISBN
978-84-606-5763-7
ISSN
2340-1079
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
5638-5644
Název nakladatele
IATED
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
2. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000398586305090