Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-Efficacy Concept as a Tool Reflecting Professional Development of Future Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50004476" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50004476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-Efficacy Concept as a Tool Reflecting Professional Development of Future Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper examines the potential of currently widely used concept of self-efficacy for the undergraduate secondary teacher training. The first part introduces the concept of self-efficacy and its usability. The other part also reflects the limits of the construct. The author concludes, that the concept of self-efficacy has a potential not only for the purpose of student evaluation but also as a source of incentives for intervention focused on removing gaps and doubts of students that had been found thanks to the measurement. More methods used for the need to depict a deeper and wider view into this issue are recommended.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-Efficacy Concept as a Tool Reflecting Professional Development of Future Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper examines the potential of currently widely used concept of self-efficacy for the undergraduate secondary teacher training. The first part introduces the concept of self-efficacy and its usability. The other part also reflects the limits of the construct. The author concludes, that the concept of self-efficacy has a potential not only for the purpose of student evaluation but also as a source of incentives for intervention focused on removing gaps and doubts of students that had been found thanks to the measurement. More methods used for the need to depict a deeper and wider view into this issue are recommended.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International technology, education and development conference (INTED 2015)

  • ISBN

    978-84-606-5763-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    5638-5644

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    2. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000398586305090