Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adult Education and Learning Policy int the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F15%3A10317898" target="_blank" >RIV/00216208:11210/15:10317898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adult Education and Learning Policy int the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the development of Czech adult education policy over the last 20 years. It points at and comments on the fact that the processes of globalization and Europeanization represent the most significant factor of that policy. The introductory part presents the historical development from the mid-19th century until the end of the communist regime. The subsequent analysis of the impacts of globalization on Czech education policy lays emphasis on local manifestations of and connections tothe ideas and trends that may be traced in the vast majority of nation states (influence of international organizations on the education policies of individual countries through expert opinions and policy documents; the phenomenon of vocationalism). Regarding the specific features of the national example under analysis, the article applies the concept of glocalization which surpasses the view of globalization as mere unification. It shows that globalization and Europeanization are clear

  • Název v anglickém jazyce

    Adult Education and Learning Policy int the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the development of Czech adult education policy over the last 20 years. It points at and comments on the fact that the processes of globalization and Europeanization represent the most significant factor of that policy. The introductory part presents the historical development from the mid-19th century until the end of the communist regime. The subsequent analysis of the impacts of globalization on Czech education policy lays emphasis on local manifestations of and connections tothe ideas and trends that may be traced in the vast majority of nation states (influence of international organizations on the education policies of individual countries through expert opinions and policy documents; the phenomenon of vocationalism). Regarding the specific features of the national example under analysis, the article applies the concept of glocalization which surpasses the view of globalization as mere unification. It shows that globalization and Europeanization are clear

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Global Perspectives on Adult Education and Learning Policy

  • ISBN

    978-1-137-38824-7

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    29-43

  • Počet stran knihy

    254

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Basingstoke

  • Kód UT WoS kapitoly