Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building and using corpora of non-native Czech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10336376" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10336376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ceur-ws.org/Vol-1649/80.pdf" target="_blank" >http://ceur-ws.org/Vol-1649/80.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building and using corpora of non-native Czech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Investigating language acquisition by non-native learners helps to understand important linguistic issues and to develop teaching methods, better suited both to the specific target language and to the learner. These tasks can now be based on empirical evidence from learner corpora including Czech. They are equipped with morphological and syntactic annotation, together with the detection and categorization of non-standard linguistic phenomena. After an overview of existing resources we propose solutions to several issues inherent to the process of compiling, annotating and using such corpora, including automatic identification of errors, design and application of error taxonomy, and user-friendly search tool. Finally, we deal with the question to what extent resources and tools available for standard language can be applied to the language of non-native learners.

  • Název v anglickém jazyce

    Building and using corpora of non-native Czech

  • Popis výsledku anglicky

    Investigating language acquisition by non-native learners helps to understand important linguistic issues and to develop teaching methods, better suited both to the specific target language and to the learner. These tasks can now be based on empirical evidence from learner corpora including Czech. They are equipped with morphological and syntactic annotation, together with the detection and categorization of non-standard linguistic phenomena. After an overview of existing resources we propose solutions to several issues inherent to the process of compiling, annotating and using such corpora, including automatic identification of errors, design and application of error taxonomy, and user-friendly search tool. Finally, we deal with the question to what extent resources and tools available for standard language can be applied to the language of non-native learners.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-10185S" target="_blank" >GA16-10185S: Čeština nerodilých mluvčích z pohledu teoretického a komputačního</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ITAT 2016: Information Technologies—Applications and Theory (Proceedings)

  • ISBN

    978-1-5370-1674-0

  • ISSN

    1613-0073

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    80-87

  • Název nakladatele

    CreateSpace Independent Publishing Platform – CEUR Workshop Proceedings

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatanské Matliare

  • Datum konání akce

    15. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku