Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Public Spectacles in Restoration England: The Theatricality of the Political and the Birth of Celebrity Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F16%3A10362927" target="_blank" >RIV/00216208:11210/16:10362927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pdf.uhk.cz/hkjas/vol3nr1_2016.php" target="_blank" >http://pdf.uhk.cz/hkjas/vol3nr1_2016.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Public Spectacles in Restoration England: The Theatricality of the Political and the Birth of Celebrity Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The jigsaw puzzle of the late Stuart period comprised a myriad of pieces, ranging from the advent of women actors to the emergence of Whig and Tory ideologies. Based on contemporary documents, literary works and written sources of a private nature, such as the Declaration of Breda, Aphra Behn&apos;s The Feigned Courtesans and The Diary of Samuel Pepys, this paper explores some public spectacles which shaped popular tastes, opinions and attitudes of late seventeenth-century English society, whose heart was London. Employed as powerful tools of mass manipulation by the King&apos;s state apparatus, magnificent royal rituals, gruesome public executions and witty dramas with political subtexts had a powerful indoctrinating effect on the minds and souls of the subjects involved. Drawing on Guy Debord and Michel Foucault, the paper offers a glimpse into the idiosyncrasies of the spectacular Restoration propaganda machine, as well as spotlighting the emerging phenomenon of celebrity cult.

  • Název v anglickém jazyce

    Public Spectacles in Restoration England: The Theatricality of the Political and the Birth of Celebrity Culture

  • Popis výsledku anglicky

    The jigsaw puzzle of the late Stuart period comprised a myriad of pieces, ranging from the advent of women actors to the emergence of Whig and Tory ideologies. Based on contemporary documents, literary works and written sources of a private nature, such as the Declaration of Breda, Aphra Behn&apos;s The Feigned Courtesans and The Diary of Samuel Pepys, this paper explores some public spectacles which shaped popular tastes, opinions and attitudes of late seventeenth-century English society, whose heart was London. Employed as powerful tools of mass manipulation by the King&apos;s state apparatus, magnificent royal rituals, gruesome public executions and witty dramas with political subtexts had a powerful indoctrinating effect on the minds and souls of the subjects involved. Drawing on Guy Debord and Michel Foucault, the paper offers a glimpse into the idiosyncrasies of the spectacular Restoration propaganda machine, as well as spotlighting the emerging phenomenon of celebrity cult.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Králové Journal of Anglophone Studies

  • ISBN

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    81-89

  • Název nakladatele

    Optys, spol. s r.o., Dolní Životice

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta

  • Datum konání akce

    22. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku