Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

School-Based Social Pedagogy and its Implementation in the Czech School System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10378949" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10378949 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.iises.net/international-journal-of-teaching-education/publication-detail-1668" target="_blank" >https://www.iises.net/international-journal-of-teaching-education/publication-detail-1668</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20472/TE.2018.6.1.002" target="_blank" >10.20472/TE.2018.6.1.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    School-Based Social Pedagogy and its Implementation in the Czech School System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to showcase the complicated, unfinished process of the implementation of social pedagogy and pedagogues into the practice of Czech schools, outlining the concept of social pedagogy along with its position in the international context. The focus of the text is the process of introducing social pedagogues into Czech schools over the past two decades. It describes the role of various projects that have supported the implementation of this new post, the activities of the academic community in attempting to influence legislation to include social pedagogues, as well as the viewpoints of the decision-making sphere. Risks to the aforementioned process are identified in the conclusion: legal reforms of the Act on Pedagogical Workers being blocked, fears of the financial burden resulting from the establishment of a new professional post within the school system, low awareness among school management of the kind of work social pedagogues do, unclear qualification requirements for social pedadogues, and finally competition between the Ministry of Education and the Ministry of Social Affairs over which of them should be in charge of the process.

  • Název v anglickém jazyce

    School-Based Social Pedagogy and its Implementation in the Czech School System

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to showcase the complicated, unfinished process of the implementation of social pedagogy and pedagogues into the practice of Czech schools, outlining the concept of social pedagogy along with its position in the international context. The focus of the text is the process of introducing social pedagogues into Czech schools over the past two decades. It describes the role of various projects that have supported the implementation of this new post, the activities of the academic community in attempting to influence legislation to include social pedagogues, as well as the viewpoints of the decision-making sphere. Risks to the aforementioned process are identified in the conclusion: legal reforms of the Act on Pedagogical Workers being blocked, fears of the financial burden resulting from the establishment of a new professional post within the school system, low awareness among school management of the kind of work social pedagogues do, unclear qualification requirements for social pedadogues, and finally competition between the Ministry of Education and the Ministry of Social Affairs over which of them should be in charge of the process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Teaching and Education

  • ISSN

    2336-2022

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    21-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus