Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jednotný digitální trh jako hrozba, nebo příležitost? Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F18%3A10410317" target="_blank" >RIV/00216208:11210/18:10410317 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15210/18:73591161

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sZOd9C56yj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=sZOd9C56yj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jednotný digitální trh jako hrozba, nebo příležitost? Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the present study, we focus on local distributors operating on the small national market, whose voices were rather missing in the pan-EU debates or under-represented in the policies of international interest groups (i.e. professional associations) and national political positions. The aim of the study is to reconstruct and compare Czech distributors&apos; attitudes toward the Digital Single Market strategy (DSM) and its individual regulatory initiatives, starting from May 2015. First, we situate the DSM into the wider cultural-political context, marked by tensions between basic principles of free market in the EU and the territoriality of copyright, the latter being a fundamental component of European audiovisual distributors&apos; business models. We also introduce three legislative proposals that are the most relevant from the perspective of audiovisual industries&apos; functioning and audiovisual content&apos;s cross-border availability. In the analytical part of the study, this is followed by a reconstruction and classification of our respondents&apos; attitudes to the DSM strategy and their views of the current problems of digital distribution, with particular attention to the reasons for the poor cross-border availability of audiovisual works in the EU.

  • Název v anglickém jazyce

    The digital single market strategy as a threat or an opportunity? A reconstruction of the czech distributors' attitudes toward the dsm strategy

  • Popis výsledku anglicky

    In the present study, we focus on local distributors operating on the small national market, whose voices were rather missing in the pan-EU debates or under-represented in the policies of international interest groups (i.e. professional associations) and national political positions. The aim of the study is to reconstruct and compare Czech distributors&apos; attitudes toward the Digital Single Market strategy (DSM) and its individual regulatory initiatives, starting from May 2015. First, we situate the DSM into the wider cultural-political context, marked by tensions between basic principles of free market in the EU and the territoriality of copyright, the latter being a fundamental component of European audiovisual distributors&apos; business models. We also introduce three legislative proposals that are the most relevant from the perspective of audiovisual industries&apos; functioning and audiovisual content&apos;s cross-border availability. In the analytical part of the study, this is followed by a reconstruction and classification of our respondents&apos; attitudes to the DSM strategy and their views of the current problems of digital distribution, with particular attention to the reasons for the poor cross-border availability of audiovisual works in the EU.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000734" target="_blank" >EF16_019/0000734: Kreativita a adaptabilita jako předpoklad úspěchu Evropy v propojeném světě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    23-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85068434039