Jednotný digitální trh jako hrozba, nebo příležitost? Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73591161" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73591161 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11210/18:10410317
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jednotný digitální trh jako hrozba, nebo příležitost? Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě
Popis výsledku v původním jazyce
Studie si klade otázku, jakým stávajícím a potenciálním problémům a výzvám čelí aktéři audiovizuálního průmyslu v České republice v souvislosti s digitalizací a evropskou regulací digitálního trhu. Jejím cílem je rekonstrukce postojů distributorů ke strategickému záměru Evropské komise vytvořit v Evropě jednotný digitální trh.
Název v anglickém jazyce
The Digital Single Market Strategy as a Threat or an Opportunity? A Reconstruction of the Czech Distributors’ Attitudes toward the DSM Strategy
Popis výsledku anglicky
In the present study, we focus on local distributors operating on the small national market, whose voices were rather missing in the pan-EU debates or under-represented in the policies of interna- tional interest groups (i.e. professional associations) and national political positions. The aim of the study is to reconstruct and compare Czech distributors’ attitudes toward the Digital Single Market strategy (DSM) and its individual regulatory initiatives, starting from May 2015. First, we situate the DSM into the wider cultural-political context, marked by tensions between basic principles of free market in the EU and the territoriality of copyright, the latter being a fundamental component of European audiovisual distributors’ business models. We also introduce three legislative proposals that are the most relevant from the perspective of audiovisual industries’ functioning and audiovis- ual content’s cross-border availability. In the analytical part of the study, this is followed by a recon- struction and classification of our respondents’ attitudes to the DSM strategy and their views of the current problems of digital distribution, with particular attention to the reasons for the poor cross- border availability of audiovisual works in the EU.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Iluminace
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
23-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85068434039