Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jednotný digitální trh jako hrozba, nebo příležitost? Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F18%3A73591161" target="_blank" >RIV/61989592:15210/18:73591161 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/18:10410317

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jednotný digitální trh jako hrozba, nebo příležitost? Rekonstrukce postojů českých distributorů ke strategii pro vytvoření jednotného digitálního trhu v Evropě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie si klade otázku, jakým stávajícím a potenciálním problémům a výzvám čelí aktéři audiovizuálního průmyslu v České republice v souvislosti s digitalizací a evropskou regulací digitálního trhu. Jejím cílem je rekonstrukce postojů distributorů ke strategickému záměru Evropské komise vytvořit v Evropě jednotný digitální trh.

  • Název v anglickém jazyce

    The Digital Single Market Strategy as a Threat or an Opportunity? A Reconstruction of the Czech Distributors’ Attitudes toward the DSM Strategy

  • Popis výsledku anglicky

    In the present study, we focus on local distributors operating on the small national market, whose voices were rather missing in the pan-EU debates or under-represented in the policies of interna- tional interest groups (i.e. professional associations) and national political positions. The aim of the study is to reconstruct and compare Czech distributors’ attitudes toward the Digital Single Market strategy (DSM) and its individual regulatory initiatives, starting from May 2015. First, we situate the DSM into the wider cultural-political context, marked by tensions between basic principles of free market in the EU and the territoriality of copyright, the latter being a fundamental component of European audiovisual distributors’ business models. We also introduce three legislative proposals that are the most relevant from the perspective of audiovisual industries’ functioning and audiovis- ual content’s cross-border availability. In the analytical part of the study, this is followed by a recon- struction and classification of our respondents’ attitudes to the DSM strategy and their views of the current problems of digital distribution, with particular attention to the reasons for the poor cross- border availability of audiovisual works in the EU.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    23-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85068434039