Dyslexie: psychologické souvislosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401962" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401962 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dyslexie: psychologické souvislosti
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace představuje čtenářům problematiku dyslexie v celém vývoji jedince - od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží. První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Jsou prezentovány nejnovější tuzemské a zahraniční výzkumné studie z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie. Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností. Kniha je určena psychologům a speciálním pedagogům, učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.
Název v anglickém jazyce
Dyslexia: psychological aspects
Popis výsledku anglicky
The book covers the topic of dyslexia within the whole lifespan - from risk factors at preschool age to specific difficulties of adults, which often combine dyslexic symptoms and secondary psychosocial difficulties. First chapters focus on the process of reading, its constraints and their sources and ways of identification. It involves up-to-date research studies from the field of neurosciences, educational psychology, and special education, which explain aetiology and symptoms of dyslexia. The second part of the book covers a wide range of assessment and intervention approaches for various age groups. The emphasis is on evidence-based methods and complex development of cognitive abilities. The book is for psychologists, special educators, elementary and secondary school teachers and university students of all these subjects.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-247-3950-2
Počet stran knihy
248
Název nakladatele
Grada
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—