Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dyslexie: psychologické souvislosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10401962" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10401962 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dyslexie: psychologické souvislosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace představuje čtenářům problematiku dyslexie v celém vývoji jedince - od varovných signálů v předškolním věku až po specifické obtíže dospělých, které jsou často kombinací dyslexie a sekundárně rozvinutých psychosociálních obtíží. První kapitoly knihy se zaměřují na proces čtení, na komplikace, které při něm mohou nastat, a na to, z čeho tyto obtíže pramení i jak je identifikovat. Jsou prezentovány nejnovější tuzemské a zahraniční výzkumné studie z oblasti neurověd, pedagogické psychologie i speciální pedagogiky, které objasňují etiologii i symptomatiku dyslexie. Druhá polovina publikace nabízí široké spektrum diagnostických i intervenčních postupů pro všechny věkové kategorie, které jsou aktuálně využívány tuzemskými i zahraničními odbornými institucemi. Klade přitom důraz na postupy, které jsou prověřené výzkumem a zajišťují komplexní rozvoj kognitivních schopností. Kniha je určena psychologům a speciálním pedagogům, učitelům základních i středních škol a vysokoškolským studentům všech uvedených oborů.

  • Název v anglickém jazyce

    Dyslexia: psychological aspects

  • Popis výsledku anglicky

    The book covers the topic of dyslexia within the whole lifespan - from risk factors at preschool age to specific difficulties of adults, which often combine dyslexic symptoms and secondary psychosocial difficulties. First chapters focus on the process of reading, its constraints and their sources and ways of identification. It involves up-to-date research studies from the field of neurosciences, educational psychology, and special education, which explain aetiology and symptoms of dyslexia. The second part of the book covers a wide range of assessment and intervention approaches for various age groups. The emphasis is on evidence-based methods and complex development of cognitive abilities. The book is for psychologists, special educators, elementary and secondary school teachers and university students of all these subjects.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-247-3950-2

  • Počet stran knihy

    248

  • Název nakladatele

    Grada

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy