Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hledání místa romštiny ve školním prostředí a výuce na základních a středních školách - nejen na Slovensku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F19%3A10407618" target="_blank" >RIV/00216208:11210/19:10407618 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hledání místa romštiny ve školním prostředí a výuce na základních a středních školách - nejen na Slovensku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text hodnotí výsledky, kterých byla dosud na Slovensku dosaženo při zavádění romštiny do škol. Ohlíží se zpět k logice podpory přítomnosti romštiny jako menšinového jazyka ve vzdělávacím systému na základě národní i evropské legislativy a upozorňuje, že zásadním kritériem při zvažování dalšího rozvoje této politiky by měl být ohled na potřeby samotných žáků, v tomto případě zejména mluvčích romštiny. Vedle dalšího rozvoje výuky romštiny jako cizího jazyka poukazuje tedy na jiné způsoby, jak romštinu ve školním prostředí využívat, i na základě zahraniční inspirace s ohledem na její pozici jako součásti identity žáků, jejich každodenní reality, komunikace a osobního rozvoje.

  • Název v anglickém jazyce

    Searching for the place of Romani in the school environment and teaching at primary and secondary schools - not only in Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The text evaluates the results reached so far in the introduction of Romani into schools in Slovakia. It reasses the logic of the support of the position of Romani as a minority language in school education on the national and European level and highlights that for future planning of Romani in the school environment the needs of Romani pupils and students - and especially Romani speakers among them - should stay in the primary focus. While respecting the importance of further developement of the current line of support for the teaching of Romani as a foreign language, the text suggests exploring other venues of the support of Romani in schools as a vital part of the students&apos; identity, everyday reality, daily communication and personal development.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inovácia - Rómsky jazyk - Inklúzia. Výučba rómského jazyka metodikou vyučovania cudzieho jazyka

  • ISBN

    978-80-8118-226-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    35-43

  • Název nakladatele

    Štátný pedagogický ústav

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku