Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretická východiska pro ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100162" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100162 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/download/951/2973/692-1" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/download/951/2973/692-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teoretická východiska pro ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku představujeme teoretická východiska, která byla použita jako podklad pro výzkum zaměřený na ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na prvním stupni ZŠ na vybraných brněnských základních školách. Výsledky výzkumu byly zveřejněny na studentské vědecké konferenci v roce 2016 a rovněž budou součástí 4. čísla časopisu Komenský v červnu 2017. Nejprve stručně představujeme faktografické údaje o Romech žijících v ČR a přibližujeme pohled na vzdělávání a hodnotu vzdělání v tradiční romské rodině. Dále poukazujeme na faktory, které ovlivňují romské dětství, a vlivy působící na romského žáka žijícího v sociálně vyloučené lokalitě, jež mají vliv na jeho rozvoj, a to jak v obecné rovině, tak i v rovině rozvoje schopností a dovedností potřebných k práci s textem.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical way out of the research of the Romany pupils’ ability of analysing the text in the elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents theoretical way out of the research of the Romany pupils’ at elementary school and their ability of the text analysis and reading comprehension. The research was realised in some elementary schools in Brno and the results of it were presented at the students’ conference in 2016 and in the journal Komenský in 2017. The information on the Romany people living in Czech Republic, the view of the education and of the value of education in the Romany family are presented, too. The author tries to explain the factors that impact the childhood in the Romany community and the Romany pupils living in the excluded place. That factors impact the development of those pupils, e.g. the development of their abilities that the pupils need for analysing the text and understanding it.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IX. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury

  • ISBN

    9788021087491

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    57-67

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku