A Romani Pupil with Special Educational Needs in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017Q7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14017Q7 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Romani Pupil with Special Educational Needs in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The text is about the educational context of Romani pupils in primary school in the Czech Republic. It deals with some specific educational areas concerning problem of social exclusion and disadvantage. As a Romani pupil is in this text considered the pupil whose parents consider themselves Romani, are aware of their origin, claim themselves to their Romani identity (romipen) (either directly - they declare it in various official documents, including a census or indirectly - they declare it by oral communication) or they are considered Romani by a significant part of their surroundings which is based on deemed or real indicators (anthropological, cultural, etc.), and they live or come from socially excluded localities. (cf. Gabal analyses 2006, Kaleja2010, Kaleja 2011).
Název v anglickém jazyce
A Romani Pupil with Special Educational Needs in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The text is about the educational context of Romani pupils in primary school in the Czech Republic. It deals with some specific educational areas concerning problem of social exclusion and disadvantage. As a Romani pupil is in this text considered the pupil whose parents consider themselves Romani, are aware of their origin, claim themselves to their Romani identity (romipen) (either directly - they declare it in various official documents, including a census or indirectly - they declare it by oral communication) or they are considered Romani by a significant part of their surroundings which is based on deemed or real indicators (anthropological, cultural, etc.), and they live or come from socially excluded localities. (cf. Gabal analyses 2006, Kaleja2010, Kaleja 2011).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Teaching and Education
ISSN
2165-6266
e-ISSN
—
Svazek periodika
Volume 02
Číslo periodika v rámci svazku
Number 01
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
231-239
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—