Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Romani Pupil with Special Educational Needs in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14017Q7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14017Q7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Romani Pupil with Special Educational Needs in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text is about the educational context of Romani pupils in primary school in the Czech Republic. It deals with some specific educational areas concerning problem of social exclusion and disadvantage. As a Romani pupil is in this text considered the pupil whose parents consider themselves Romani, are aware of their origin, claim themselves to their Romani identity (romipen) (either directly - they declare it in various official documents, including a census or indirectly - they declare it by oral communication) or they are considered Romani by a significant part of their surroundings which is based on deemed or real indicators (anthropological, cultural, etc.), and they live or come from socially excluded localities. (cf. Gabal analyses 2006, Kaleja2010, Kaleja 2011).

  • Název v anglickém jazyce

    A Romani Pupil with Special Educational Needs in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The text is about the educational context of Romani pupils in primary school in the Czech Republic. It deals with some specific educational areas concerning problem of social exclusion and disadvantage. As a Romani pupil is in this text considered the pupil whose parents consider themselves Romani, are aware of their origin, claim themselves to their Romani identity (romipen) (either directly - they declare it in various official documents, including a census or indirectly - they declare it by oral communication) or they are considered Romani by a significant part of their surroundings which is based on deemed or real indicators (anthropological, cultural, etc.), and they live or come from socially excluded localities. (cf. Gabal analyses 2006, Kaleja2010, Kaleja 2011).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Teaching and Education

  • ISSN

    2165-6266

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 02

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Number 01

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    231-239

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus